سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:30 - سه شنبه 04 شهریور 1393

چهارمین شهر جدید اصفهان به نام شیخ بهائی احداث می‌شود

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: قرار است به زودی عملیات احداث شهر چهارم جدید اصفهان که شیخ بهائی نام دارد، آغاز شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ محسن نریمان هدف از سفر به اصفهان را بازدید از 3 شهر بهارستان، مجلسی و فولادشهر ذکر کرد و اظهار کرد: قرار است به زودی عملیات احداث شهر چهارم جدید اصفهان که شیخ بهائی نام دارد، آغاز شود که در این باره نظرات مقام‌های محلی در دستور کار است.

وی الویت‌کاری در شهرهای جدید را حمل و‌نقل سریع با مترو عنوان کرد و افزود: با احداث مترو در شهرهای جدید، اتصال با کمترین فاصله زمانی به شهر مادر امکان‌پذیر می‌شود و برنامه‌ریزی شده که ارتباط ریلی بین شهر مادر و شهرهای جدید انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در‌باره پروژه متروی شهر جدید بهارستان بیان کرد: در حال حاضر پروژه متروی شهر جدید بهارستان در حال اجرا بوده و تلاش می‌شود که تا سال 94 این طرح افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و با افتتاح مترو بهارستان، این شهر جز شهرهای جدید با توسعه مطلوب‌پایدار کشور می‌شود.

وی وجود مراکز آموزشی در شهرهای جدید را سبب رشد و توسعه آموزشی شهرها عنوان کرد و تصریح کرد: این امتیازات برای مردم جاذبه داشته و شهرهای جدید می‌بایست هویت ایرانی- اسلامی داشته باشند و ساخت مسجد و حوزه علمیه در شهرهای جدید نیز از برنامه‌های این وزارتخانه است.

نریمان  در باره تاسیسات روبنائی و زیربنائی خاطرنشان کرد: تعدادی مدارس و فضاهای بهداشتی- درمانی در دستور کار بوده که استقبال سرمایه‌گذاران در این بخش‌ها رضایت‌بخش بوده است.

وی مسکن مهر بهارستان را نسبت به مابقی شهرهای جدید از مطلوبیت بهتری عنوان کرد و گفت: پرونده مسکن مهر بهارستان در سال جاری بسته می‌شود.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.