سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:30 - سه شنبه 04 شهریور 1393

قطعی آب در اصفهان مهر تأییدی بر اجرای تونل گلاب است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اشکال فنی در تصفیه‌خانه بابا شیخعلی و قطعی آب در اصفهان سبب نگرانی مردم شده و باید تدابیر لازم در مواقع اضطراری پیش بینی شود و همین موضوع هم خود تاییدی بر لزوم تونل گلاب است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رضا امینی در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به یک شهریور و روز پزشک اظهار کرد: به پاسداشت ابوعلی سینا، حکیم و دانشمند بزرگ ایرانی، در ایران یکم شهریور روز نامیده شده است، این حکیم فرزانه، از مفاخر بزرگ ایران به حساب می‌آید که در آگاهی از علوم بسیاری همچون طب، ریاضیات، فلسفه و فقه شهرت داشت، ابن سینا، کتاب‌های بسیاری را از خود به جای گذاشته که بسیاری از آنها تا امروز به زبان‌های مختلف ترجمه شده و مورد استفاده قرارمی‌گیرند.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت از دوم  شهریور افزود: به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام(ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه‌ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت‌ها و بیان اهداف و برنامه‌های آینده دولت، هفته‌ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به علت نامگذاری هفته دولت تصریح کرد: دولت شهید رجایی، نخستین دولت مکتبی بود که در آن دوره بحرانی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب، صادقانه اعمال کرد تا آن جا که جان خویش را بر سر آن نهادند.

وی بیان کرد: شهیدان رجایى و باهنر تشکیل دهندگان نخستین دولت ایران پس از یکدست شدن جمهورى اسلامى ایران که پس از خروج دولتمردان عصر حکومت موقت و دولت ابوالحسن بنى صدر استقرار یافت، از این رو دولت رجایى و باهنر آغاز عصر تازه جمهورى اسلامى به شمار می‌رود و شهادت آنها ضایعه‌اى است که دولت و مردم ایران هر سال به یاد آن در سوگ مى‌نشینند.

امینی با اشاره به سالروز شهادت چریک تنهای انقلاب شهید سید علی اندرزگو خاطرنشان کرد: اندرزگو در نوجوانی با شخصیت نواب صفوی و تشکیلات فدائیان اسلام آشنا شده و تا حد زیادی متاثر از آن بود و در جریان واقعه قیام 15 خرداد از فعالان و از عاملان تظاهرات بود که همان شب با اهدای کتابی از سوی حضرت امام خمینی(ره) مورد تقدیر واقع شد و پس از این واقعه، وی دستگیر شد و تحت شکنجه‌های سختی از سوی ساواک قرار گرفت اما ساواک نتوانست اطلاعی مفید از وی به دست آورد. پس از مدتی اندرزگو از زندان آزاد شد و به شاخه نظامی جمعیت هیئت‌های مؤتلفه اسلامی پیوست.

وی افزود: او پس از بازگشت به ایران، در یک برنامه 6 ماهه، رفت‌وآمدهای‌های محمد رضا پهلوی را به کمکی شخصی در کاخ سلطنتی، زیر نظر داشت، وی قصد داشت که با وارد کردن مواد منفجره از فلسطین، محمد رضا پهلوی را ترور کند. اما با کشته شدنش، این تصمیمش نافرجام ماند که در 2 شهریور 1357 زمانی که اندرزگو راهی خانه یکی از دوستان‌اش بود، از سوی ماموران ساواک که از قبل آن منطقه را تحت نظر داشتند، مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به چهارم شهریور روز کارمند بیان کرد: روز کارمند، تجلیل ازانسان‌های شایسته‌ای است که هدفشان خدمت به مردم و کسب رضای پروردگار است، آنان که همه همت و تلاششان، گشایش گره‌های زندگی انسان‌ها، رفع مشکلات و ایجاد آرامش در جامعه است و کار و فعالیت کارمندان، به عنوان عضو فعال جامعه و خدمتگزار ملت، شایسته تقدیر و بیان است.

وی تصریح کرد: اعتلای مدیریت در نظام اداری و ارتقای منزلت اجتماعی کارکنان دولت و شهرداری ها، اصلاح نگرش مردم نسبت به خدمات این قشر شریف و زحمتکش، ترویج فرهنگ رفتاری و خدمات شخصیت‌های راستین خدمت به مردم  از جمله شهیدان ماندگار رجایی و باهنر به عنوان الگوهای مناسب خدمت به جامعه، ایجاد روحیه امید و تلاش و نشاط و تشویق مردم به مشارکت در امور و نمایش توان حکومت اسلامی در اداره مطلوب جامعه از اهدف بزرگداشت این روز محسوب می‌شود.

امینی با اشاره به پنجم شهریور روز بزرگداشت محمد بن زکریای رازی و روز داروسازیافزود: پنجم شهریور، روز بزرگداشت زکریای رازی بوده که به پاس زحمات و کشفیات این حکیم و شیمیدان بزرگ ایرانی در عرصه داروسازی، روز بزرگداشت وی، روز داروسازی نام نهاده شده است که از مهمترین کشفیات این طبیب، شیمی دان و فیلسوف بزرگ، الکل و جوهر گوگرد است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ششم شهریور روز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران بیان کرد: مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اول ذیعقده روز تولد حضرت معصومه(س) به نام روز ملی دختران نامگذاری گردیده است که امیدواریم این نامگذاری، منشأ ارزشمندی برای توجه، تفکر، تصمیم سازی و اقدامات پرخیر و پربرکت برای این بخش مهم و سرنوشت ساز از جامعه ما باشد.

وی با بیان اینکه مبلغ 10 میلیارد در بودجه سال 1393 پیش بینی شده که به پاداش و مزایای کارکنان شهر داری افزوده شود، اظهار کرد: متاسفانه تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نشده و اگرهم شده اطلاعاتش به شورای شهر و کارکنان شهرداری منقل نشده است، این مبلغ از فروردین ماه بایستی پرداخت می‌شود و از محل صرفه جویی درهزینه‌ها و مصارف  شهرداری تامین می‌گردید.

امینی با اشاره به قطعی آب در اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه در روز گذشته شاهد قطعی آب در اصفهان بودیم که در اثر اشکال فنی در تصفیه خانه بابا شیخ علی اتفاق افتاد و سبب نگرانی مردم شد لازم است که  تدابیرلازم در مواقع اضطراری پیش بینی شود و همین موضوع هم خود تاییدی بر لزوم  تونل گلاب است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.