سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 11:30 - سه شنبه 04 شهریور 1393

ارتقای شاخص‌های سلامت در اصفهان پیگیری شود

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه مدیریت شهری می‌تواند نقش موثری در حوزه سلامت داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم که از ظرفیت‌های مدیریت شهری در زمینه ارتقای شاخص‌های سلامت استفاده شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامحسین صادقیان  در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مطالبات شورای اسلامی شهر اصفهان از دانشگاه علوم پزشکی در مورد طرح تحول سلامت استان اظهار کرد: امسال با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی حوزه سلامت توسط مقام معظم رهبری و هم‌چنین همت ویژه دولت در حوره سلامت و شروع طرح تحول نظام سلامت در کشور را داشتیم.

وی افزود: امسال سال سلامت است و عملا انتظارات مردم از این حوزه ویژه‌تر است، بنابراین مدیریت کلان سلامت استان باید به ارتقای کیفیت مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت دولتی و خصوصی به ویژه بیمارستان‌های دولتی و بخش سرپائی توجه ویژه داشته باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به توزیع عادلانه امکانات مراکز ارائه‌‌دهنده خدمات در شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به تقسیم‌بندی جغرافیائی و مشکلات ترافیکی در قسمت‌های مختلف شهر، خدمات بیمارستانی به صورت جنرال ارده شود.

وی بیان کرد: در شرق اصفهان بیمارستان فارابی به بیمارستان جنرال تبدیل شود و هم‌چنین در قسمت شمال غرب بیمارستان امام حسین(ع) نیز به بیمارستان جنرال تبدیل شود و بیمارستان امین نیز در مرکز شهر توسعه و تجهیز شود.

صادقیان با اشاره به پایگاه‌های اورژانس 115 خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد پایگاه‌های اورژانس کافی نبوده و با توجه به شرایط کلان‌شهر اصفهان، تجهیز این پایگاه‌ها به موتولانس می‌تواند در شرایط ترافیکی بتواند حداقل خدمات را ارائه دهد.

وی افزود: افزایش نظارت بر مراکز ارائه‌ دهنده مواد غذائی و کالاهای سلامت محور مانند تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی مورد توجه مسئولان طرح تحول نظام سلامت باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیریت شهری می‌تواند نقش موثری در حوزه سلامت داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم که کمیته مشترکی بین شهرداری، شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی برای مرتفع کردن مشکلات و معضلات بین مدیریت شهری و دانشگاه علوم پزشکی و استفاده از ظرفیت‌های مدیریت شهری در زمینه ارتقای شاخص‌های سلامت تشکیل شود.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.