سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - سه شنبه 04 شهریور 1393

ساخت ورزشگاه نقش‌جهان به زودی از سرگرفته می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تصویب قوانینی این اجازه را به دولت داده که ورزشگاه نقش‌جهان که یک پروژه نیمه تمام است را به بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمید رضا فولادگر پیرامون وضعیت انتقال ورزشگاه نقش جهان به بخش خصوصی اظهار کرد: دولت از زمانی مجلس هفتم و شکایت‌هایی که به کمیسیون اصل 90 شد، با رفع وضعیت معارضان زمین ورزشگاه را زیر پوشش تربیت‌بدنی قرار داد.

وی بیان کرد: پس از این‌که این ورزشگاه تحت پوشش تربیت‌بدنی قرار گرفت بودجه‌ای حدود حدود 8 تا 10 میلیارد به این ورزشگاه اختصاص یافت، البته مقداری که به این ورزشگاه داده شد بود کافی نبود از طرف دیگر مقداری از بودجه‌هایی که برای این ورزشگاه اختصاص یافته بود طبق حکم دادگاه به حساب افرادی ‌ریخته می‌شد که زمین‌هایشان را برای ساخت این ورزشگاه از دست داده بودند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون وضعیت معارضان در حال رفع شدن است هم‌چنین طبق قراری که ما در زمان علی‌آبادی و سعیدلو با تربیت‌بدنی گذاشتیم قرار شد به هر میزانی که ما بودجه از استان بیاوریم تربیت‌بدنی هم به همان میزان به ما کمک ‌‌‌‌‌کند.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که در گذشته برای انتقال این ورزشگاه به بخش خصوصی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در گذشته نیز از صنایع دعوت شده بود برای تکمیل این ورزشگاه به میدان بیایند به طور مثال زمانی که بختیاری استاندار اصفهان بود جلسه‌ای با حضور صنعت برگزار شد تا بخش خصوصی در تکمیل این ورزشگاه کمک کند و بعد به ازای هزینه‌‌‌‌‌ای که پرداخته از نقش‌جهان بهره‌‌‌داری کند البته متأسفانه این جلسه نتیجه نرسید.

فولادگر افزود: زمان دولت قبل نیز هم قرار شد مالکیت نقش‌جهان به شرکت فولاد مبارکه داده شود اما به دلیل خصوصی بودن این شرکت مشکلاتی برای انتقال آن پیش آمد و این‌کار صورت نگرفت؛ انتقال نقش‌جهان باید به صورت دو طرفه سود داشته باشد و طرف مقابل هم به ازای حضور در تکمیل نقش‌جهان سودی ببرد.

وی گفت: با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان از فولاد مبارکه، شهرداری اصفهان و گروه‌‌‌ صنعتی انتخاب دعوت به عمل آمد و مقرر شد هر یک از آن‌ها به صورت جداگانه در تکمیل نقش‌جهان همکاری کنند و هر کدام با آوردن 30 میلیارد در بهره‌‌برداری از نقش‌جهان شریک شوند به گونه‌ای که هر یک بتوانند با در اختیار گرفتن این ورزشگاه طی چند سال هزینه خود را بازگردانند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بودجه دولت هم ذکر شده که پروژه‌های نا تمام دولت که کمتر از 50 درصد آن‌ها تکمیل شده در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، مجموعه المپیک هم که استادیوم نقش‌جهان عضوی از آن بوده، کمتر از 50 درصدش تکمیل شده به همین سبب می‌توانیم با استفاده از این قانون توسط بخش خصوصی آن را به تکمیل برسانیم.

وی با تأکید بر این‌که واگذاری نقش‌جهان قانونی است، خاطرنشان کرد: مجلس با تصویب قوانینی این اجازه را به دولت داده که این مجموعه را  در اختیار بخش خصوصی قرار دهد؛ خوشبختانه بخش‌های خصوصی هم استقبال کرده‌اند به طور مثال گروه انتخاب اعلام کرده که ما در تکمیل این پروژه کمک می‌کنیم در ازایش از دولت زمین می‌خواهیم.

فولادگر بیان کرد: هم‌چنین فولاد مبارکه اعلام کرده در ازای تکمیل این مجموعه، مالکیت نقش‌جهان را بر عهده آن‌ها بگذاریم؛ در حال حاضر اداره ورزش و جوانان استان در حال بررسی این پیشنهاد‌‌ها است و امیدواریم به زودی با استفاده از روش‌ها حساسیت‌هایی که به وجود آمده را رفع کند و شاهد بهره‌برداری کامل از این ورزشگاه باشیم.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.