سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 14:00 - سه شنبه 04 شهریور 1393

وضعیت نامطلوب بهداشتی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان باید برطرف شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اصفهان گفت: با توجه به حضور تعدادی میهمان خارجی در طول سال، باید وضعیت بوی نامطبوع فرودگاه شهید بهشتی که به ضرر اصفهان بوده را بر طرف کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ فریبرز امیری در سومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت این نوید را باید به مردم بدهیم که با خدمات مستمر و خوبی که ارائه شده، اصفهان گام خوبی در اجرای این طرح برداشته است.

وی بیان کرد: باید با توجه کمبود اعتبارات توجه خاصی به مسئله پیشگیری و راهکاری‌های مبارزه با بیماری سالک فعالیت‌هایی را صورت دهیم که با این مشکل مواجه شود؛ باید برای بحث سگ‌های ولگرد کارگروهی تشکیل دهیم که به بررسی مصائب بپردازیم یعنی باید شیوه‌نامه کارگروه حیوانات خانگی را اجرایی کنیم و سپس این موضوع را به این کارگروه مربوط اعلام کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تصریح کرد: باید به عملی کردن منابع اعتباری نیز توجه داشته باشیم که ضمن رصد منابع مختلف بر وضعیت سگ‌های ولگرد در اطراف اصفهان نظارت شود و پس از تهیه گزارش 3 ماهه از وضعیت سگ‌های ولگرد به بررسی این موضوع بپردازیم.

وی افزود: در کارگروه کود حیوانی و پسماند با کمک منابع طبیعی، اتحادیه‌ها و نهاد‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی مشکل نداشته باشیم و وضعیت ناهنجاری پیش نیاید می‌توانیم برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم؛ با توجه به حساسیت این موضوع نمی‌توان آن را به صورت آنی بررسی کرد و باید از جنبه تحقیقات علمی و کارشناسی برنامه‌ریزی‌ها صورت ‌گیرد.

امیری خاطرنشان کرد: متأسفانه در بعضی از نقاط مختلف بدون این‌که شبکه بهداشتی متوجه شود از پسآب‌ها فاضلاب در کشاورزی استفاده می‌شود و متأسفانه این امر سبب ضربه زدن به شبکه بهداشت و وضعیت سلامت استان می‌شود به همین سبب باید برای نظارت بر این امر توجه ویژه‌ای از طرف شبکه بهداشت صورت گیرد.

وی گفت: باید برای وضعیت بوی نامطبوع فرودگاه شهید بهشتی اصفهان تهمیداتی در نظر گرفته شود زیرا ما در سال تعدادی میهمان خارجی داریم که این وضعیت سبب مشکلاتی برای آن‌ها می‌شود؛ نیاز است با تلاش شهرداری مشکلات سد معبر و فروش اقلام قاچاق و نامرغوب که سبب تهدیدات بهداشتی برای مردم می‌شود برخورد شود.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.