سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:15 - دوشنبه 03 شهریور 1393

نمایشگاه غذای حلال ایران در اصفهان برگزار می‌شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع غذایی حلال ایران در اصفهان با همکاری مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول محققیان اظهار کرد: در دیدار با رئیس انجمن حلال ایران و جلسه‌ای مشترک با اتاق‌های بازرگانی ایران و استان البرز، مقرر شد که این نمایشگاه هم‌زمان با دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی، نان، شیرینی، شکلات و نوشیدنی‌ها که از 22 تا 25 مهرماه در اصفهان برپا می‌شود، برگزار شود.

وی افزود: ظرفیت‌های این نمایشگاه و دلایل توجیهی برگزاری آن در نشست تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و هم‌چنین اتاق بازرگانی استان البرز مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: بازار وسیع و چرخه مالی عظیمی از صنایع غذایی حلال در میان کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی وجود دارد که کشورهای مختلف سهم خود از این بازار را کسب کرده‌اند.

وی بیان کرد: اما متأسفانه ایران با دارا بودن محصولات شاخص جهانی، هنوز نتوانسته است سهم چندانی از این بازار را از آن خود کند این در حالی است که نمونه بسیاری از محصولات ایرانی در جهان وجود ندارد.

محققیان خاطرنشان کرد: شرکت نمایشگاه‌های اصفهان امسال برای یازدهمین سال متوالی پاویون ملی ایران را در نمایشگاه محصولات حلال مالزی به عنوان بزرگترین رویداد جهانی حلال برپا کرده و این شرکت نماینده اتحادیه توسعه تجارت خارجی مالزی است.

وی افزود: بنابراین تجربه نمایشگاهی خوبی در زمینه صنایع غذایی حلال به دست آورده که نتایج آن می‌تواند در برپایی یک نمایشگاه داخلی مورد استفاده قرار گیرد و بدون شک با توجه به بازار وسیع و پرظرفیت اصفهان و استان‌های همجوار، نمایشگاه حلال ایران در اصفهان برای شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در این زمینه، بسیار جذاب و کارآمد است.

 تجارت خارجی فرآورده‌های غذایی حلال در سطح جهان رو به افزایش بوده و از سوی دیگر تمرکز حداکثری جمعیت مسلمان جهان در آسیا، بازار جهانی با ارزشی بالغ بر 5/2 تریلیون دلار را برای محصولات حلال رقم زده است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.