سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 01:25 - دوشنبه 03 شهریور 1393

مدیرکانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اصفهان

خروجی کار کانون ها منجر به واریز اعتبار می شود

مدیرکانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اصفهان گفت: خروجی بازدید ها نیزمنجر به واریز مبلغی به حساب کانون ها خواهد شد تا بتوانند بخشی هرچند ناچیز از هزینه های خود را پوشش دهند.

به گزارش ولی اله عرب مختاری خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه سفلی و مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد جرقویه سفلی، جلسه ی شورای مناطق کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اصفهان در محل دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان اصفهان برگزار شد.

در این جلسه ایمان بازیگران، مدیرکانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اصفهان، ضمن تشکر ازمدیران مناطق کانون های

مزبور هدف از تشکیل جلسه را تشریح روند ارزیابی و اعلام نتیجه اوقات فراغت تابستان سال جاری اعلام و افزود: انتظار می رود مدیران محترم مناطق نسبت به بازدید از کانون های مساجد منطقه خودو تکمیل فرمهای ارزیابی اقدام و نتایج نهایی را به فرم ویژه ی ارزیابی منتقل و تا 5 شهریور به دبیرخانه ارسال دارند تا پس از جمع بندی و تایید به دبیرخانه استان فرستاده شود و بودجه مرحله دوم کانون ها براساس نتیجه ارزیابی به حساب آنها واریز شود.

مدیر کانون های مساجد شهرستان اصفهان با اشاره به این که براساس تصمیم دبیرخانه استان مقرر گردید تمامی کانون های استان توسط کارشناسان این دبیرخانه مورد بازدید قرار گیرد گفت: بازدید از کانون های سطح شهرستان شامل شهر اصفهان و بخش های شش گانه تابعه به زودی با هماهنگی مدیران مناطق باحضور گروهی متشکل از مدیر شهرستان و کارشناسان فرهنگی ، هنری و ثبت و شناسایی و کتابخانه ها انجام می شود که خروجی بازدید ها نیزمنجر به واریز مبلغی به حساب کانون ها خواهد شد تا بتوانند بخشی هرچند ناچیز از هزینه های خود را پوشش دهند. وی در پایان بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک کانون های مساجد هر منطقه و تنظیم و ارسال به موقع صورتجلسات تاکید نمود.

در ادامه تابش کارشناس فرهنگی هنری دبیرخانه کانون های مساجد استان اصفهان با بیان این که وظیفه ذاتی دبیرخانه هماهنگی ونظارت است وحمایت از کانون ها جزء وظایف اصلی این نهاد نمی باشد ؛ گفت : با این حال سعی براین است که به طریق مقتضی حمایت های مالی و تجهیزاتی از کانون های مساجد صورت گیرد.

نامبرده در ادامه حمایت از کانونها را منوط به امضای تفاهم نامه و انجام ارزیابی دانست که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به 5 روش صورت می گیرد0 روش اول توسط مسوول منطقه است که بخش اعظم واصلی ارزیابی می باشد، همچنین خود اظهاری و ارسال گزا رش توسط مدیران کانون ها روش دوم ارزیابی است. ارسال گزارش فعالیت ها براساس تفاهم نامه منعقده بین کانون و دبیر خانه، میزان حضور مدیر کانون در همایش ها وجلسات شهرستانی و استانن و بازدید مستقیم دبیرخانه، دیگرملاکهای ارزیابی کانونها می باشد.

این مقام مسئول در دبیرخانه کانونهای مساجد استان اصفهان با بیان این که در مرحله اول به صورت مساوی مبلغ 200 هزار تومان به حساب هر یک از کانونهایی که تفاهم نامه امضاء کرده بودند واریز شد، برضرورت دقت مدیران مناطق در ارزیابی کانونهای تحت پوشش خود با توجه به تخصیص اعتبار براساس امتیازات داده شده ؛ افزود :لازم است فرم شماره یک توسط مدیر منطقه و فرم شماره 2 توسط مدیر کانون تکمیل و سپس امتیازات جمع بندی و در فرم ارزیابی درج و ارسال شود.

وی با تاکید بر ضرورت همسان سازی دید در بازدید ها وارزیابی ها و توجه به مستندات کانونها ؛ هدف از بازدید را ، علاوه بر ارزیابی ، عرض خدا قوت به عزیزانی، که بدون چشمداشتی مخلصانه درسنگر مساجد به فعالیت فرهنگی مشغولند، بیان کرد و بر لزوم حفظ کرامت این بزرگواران و پرهیز از رفتار غیر متعارف و مچ گیری تاکید نمود.

نامبرده برگزاری مرتب جلسات هیات امنای کانون های مساجد ، که در آن امام جماعت ، رئیس یا نماینده هیات امنای مسجد، فرماندهان

بسیج برادران وخواهران، مدیر مسئول کانون و دو فعال فرهنگی عضو آن هستند ، مفید و موثر دانست و گفت: برگزاری این نمونه جلسات و تنظیم صورتجلسه علاوه بر برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر در راستای ارتقای کمیت و کیفیت فعالیت های فرهنگی هنری ، باعث شفاف سازی فعالیت مدیران مسوول کانون و همکاران و مانع به وجود آمدن برخی ابهامات واختلافات می شود.

تابش بابیان این که ازفعالیت مشترک کانون های مساجد با دیگر نهادهای فرهنگی مذهبی ازجمله هیات های مذهبی، بسیج و… به شرط اجرا و امضای مشترک حمایت واستقبال می کنیم ، با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت خواستار برنامه ریزی، هماهنگی و تبلیغات مناسب برای اجرای برنامه های متناسب با این ایام به صورت باشکوه و شایسته وبرگزاری مسابقات قرآنی فرهنگی به صورت منطقه ای شد.

تابش همچنین از برگزاری جشنواره قرآنی مدها تان در سال جدید خبر داد و گفت: ازهفته آینده آیین نامه مربوطه در سایت رواق قرار می گیرد تاکانون ها از محتوا و زمان برگزاری مسابقات مطلع شوند.

در پایان جلسه مدیران حاضر ضمن تبادل نظر ؛ پیشنهادات و نظرات خود را ارائه نمودند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.