سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:15 - دوشنبه 03 شهریور 1393

۵ میلیون نفر از مردم اصفهان از مشکل آب رنج می‌برند

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵ میلیون نفر از مردم اصفهان از مشکل آب رنج می‌برند و مسئولان باید زمینه رفع این مشکل را برطرف کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسینعلی حاجی دلیگانی پیرامون سفر معاون اول رئیس جمهور به استان اصفهان‏، اظهار کرد: نخستین و مهم ترین موضوعی که با توجه به شناختی که آقای جهانگیری از استان دارند باید بررسی شود‏، موضوع آب بوده که باید به آن توجه شود.

وی بیان کرد: موضوع آب شرب که تهدید جدی برای 5 میلیون استفاده کننده از طرح آبرسانی به اصفهان بزرگ بوده و موضوع آب به معنای رودخانه زاینده رود و همچنین حق اشتراکی‌هایی که آب خریداری کردند یعنی کشاورزانی که اکنون 5 سال است آب به آنها داده نشده و همچنین حق آبه دارانی که بر اساس طومار شیخ بهایی دارای حق هستند از جمله محورهای موضوع آب بوده که باید برای معاون اول تبیین شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع فرار سرمایه گذاران از استان اصفهان، تصریح کرد: تا 100 سال پیش سرمایه گذاران از سایر مناطق به استان اصفهان سرازیر می‌شدند اما امروزه شاهد هستیم که همه افرادی که توانایی سرمایه گذاری داشته و همچنین افراد کار آفرین به دلیل سختی و محدودیتی که در استان اصفهان برای سرمایه گذاری بوده به نقاط دیگر استان رجعت می‌کنند.

وی مشکلات مربوط به جمعیت پذیری نقاط مختلف استان و مسائلی که از نظر زیر بنایی برای پذیرش این جمعیت مهاجرت کننده به استان وجود داشته را از دیگر چاش‌های استان معرفی و خاطرنشان کرد: توجه به شهرها و روستاهای پیراموینی کلان شهر اصفهان که با توجه به واقع شدن در کنار کلان شهر اصفهان یک سری از حقوق و نیازهای آنها با محدودیت مواجه شده و از طرفی تلاشی برای جبران حق شهرها و روستاهای اطراف به آنها اعطا نشده نیز از جمله مشکلات موجود در استان است.

حاجی با اشاره به تلاش‌هایی که برای نرسیدن صدای مردم و مسئولان استان به اعضای هیئت دولت انجام می‌شود‏، افزود: این حالت نا میمون در استان اصفهان وجود داشته و از خود رسانه ملی در استان که این سیاست اشتباه را دنبال می‌کند تا مسئولانی که تا الان تنها فکرشان حفظ وضعیت موجود بوده و همه چیز را عالی جلوه می‌دهند ساری و جاری است و این هم ناهنجاری فرهنگی است که در بین مسئولان استان وجود دارد.

وی با اعتقاد بر اینکه جهانگری در دولت جایگاه خوبی داشته و می‌تواند برای مسائل استان تصمیم بگیرد، اظهار کرد: ما این گلایه را از دولت داریم که چرا آقای رئیس جمهور با وجود اینکه ما از 6 ماه پیش از ایشان دعوت کردیم که در استان اصفهان حضور پیدا کنند هنوز به این استان سر نزده و اکنون نیز نفر دوم دولت را به استان فرستادند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: فکر می‌کنیم که مانند بقیه مسائل که اصفهان را دسته دوم می‌گیرند در این جهت نیز یک نوع بی محبتی نسبت به مردم اصفهان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه زمان حضور معاون اول مناسب نبوده‏، خاطرنشان کرد: ما این گلایه را داریم که چرا در این زمانی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در محل کارشان در تهران و مجلس هستند این جلسه برگزار می‌شود.

حاجی افزود: اگر 2 روز دیرتر این برنامه برگزار می‌شد زمینه این بود که بعد از یک سال از معرفی استاندار حداقل با وساطت جهانگیری یک جلسه شورای اداری برگزار شده و نمایندگان بتوانند مدیران استان را ببینند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در یک سال گذشته این حرکت توسط استاندار صورت نگرفته هرچند که براساس مصوبه شورای عالی اداری از جمله وظایف استاندار برگزاری جلسه شورای اداری استان به طور مرتب است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.