سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 13:15 - دوشنبه 03 شهریور 1393

دولت خسارت کشاورزان اصفهان را به سرعت جبران کند

نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید خسارت کشاورزان اصفهان را به سرعت جبران کند زیرا این مسئله از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدعلی اسفنانی  درباره اولویت‌های سفر معاون اول رئیس جمهور به اصفهان اظهار کرد: باید در راس سفر جهانگیری به اصفهان مسئله آب قرار بگیرد زیرا دغدغه اصلی مردم استان بحث آب شرب و زاینده‌رود، حق‌آبه‌های کشاورزان و آب مربوط به صنعت و بحث آلایندگی‌ها و آلودگی‌های استان است که باید مورد توجه اعضای هیئت دولت قرار بگیرد.

وی افزود: بحث حق‌آبه‌هائی که از سرچشمه‌ تا انتهای زاینده‌رود مطرح است و علاوه بر آن بر اثر انتقال آب از پساب‌های کارون، خساراتی به کشاورزان وارد شده که باید جبران می‌شد که متاسفانه این کار انجام نشد و من فکر می‌کنم که باید این موضوعات نیز در این سفر مد نظر هیئت دولت قرار گیرد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی‌ هوای اصفهان تصریح کرد: یکی از مباحثی که باید با جدیت به آن پرداخته شود، بحث آلاینده‌ها بوده، اصفهان به دلیل انبوهی بیش از حد صنایع آلوده در اصفهان، صرف نظر از اینکه شهرستان‌های اطراف را از صنعت محروم کردند و در تنگنا گذاشتند، این مراکز صنعتی سبب آلودگی هوای اصفهان شده است.

وی بیان کرد: برخی از مراکز صنعتی در اصفهان میلیون‌ها تن گوگرد در هوای اصفهان منتشر می‌کند و طبیعی است که این آلودگی‌ها وضعیت خطرآفرینی را برای مردم اصفهان به وجود آورده و بیماری‌های را پدید آورده است.

اسفنانی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن آب اصفهان نیز خطر آلودگی دارد زیرا میزان ذخیره آب زاینده‌رود محدود و بسیار کم است که لازم است مسئولان و هیئت دولت به این امر نیز توجه کنند.

وی با اشاره به بحث صنعت در استان اصفهان بیان کرد: متاسفانه اصفهان به عنوان یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور، در شرایطی هستیم که برخی از مراکز صنعتی تعطیل شده و یا با 50 درصد از ظرفیت‌ خود فعالیت می‌کنند که لازم است به این امر و مطالبات فولاد و امثالهم توجه شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است که نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌ها شود زیرا زمانی‌ که به شهرستان‌ها بی‌مهری می‌شود، مهاجرت به مرکز استان افزایش پیدا می‌کند و مشکلات و هزینه‌های هنگفتی را برای مرکز استان به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به سفر چیت‌چیان همراه هیئت دولت به اصفهان افزود: اگر سفر وزیر نیرو به اصفهان سبب رفع مشکلات استان شود ممکن است استیضاح به تعلیق بیافتد اما اگر ثمره‌ای نداشته باشد به طور حتم استیضاح انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.