سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 16:00 - دوشنبه 03 شهریور 1393

شهرک‌های سلامت نباید به شهرک‌های تجارت تبدیل شوند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرک‌های سلامت نباید به شهرک‌های تجارت تبدیل شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ عدنان زادهوش در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اهداف ایجاد شهرک‌های سلامت، اظهار کرد: ارائه خدمات سریع و آسان به شهروندان به عنوان هدف راه‌اندازی شهرک‌های سلامت است و نباید این شهرک‌ها به شهرک‌های تجارت تبدیل شوند.

وی ضمن تبریک روز پزشک به تمام مردم به ویژه به تمام پزشکان شهر اصفهان، اضافه کرد: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و از سوی دیگر به عنوان دومین شهر صنعتی کشور از چالش‌های جدیدی در حوزه سلامت برخوردار است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان به دلیل آلودگی‌های هوا، آب، هوا، خاک و غذا و همچنین به دلیل خشکی زاینده‌رود سبب شده که ساکنان آن در برخی از بیماری‌ها مانند سکته قلبی، سرطان و بیماری‌های صعب‌العلاج پیشتاز شوند که این موضوع به هیچ عنوان در خور این شهر فرهنگی و تاریخی نیست.

وی با تأکید بر اینکه تأمین و ارتقای سلامت افراد جامعه یکی از ارکان مهم پیشرفت هر جامعه است، ادامه داد: با توجه به این موضوع در اصول سوم، 29 و 43 قانون اساسی به ضرورت تأمین سلامت و درمان به عنوان نیاز‌های اساسی مردم تأکید شده، چراکه سلامت افراد جامعه وسیله‌ای برای تکامل انسان‌ها است.

زادهوش با بیان اینکه با توجه به این موضوع تشکیل کانون سلامت محلات یکی از برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری است، بیان کرد: آموزش دانستنی‌ها و مهارت‌های بهداشتی به ساکنان محلات از اهداف راه‌اندازی این کانون‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه زوج‌های جوان کلیدی‌ترین و مستعد‌ترین افراد برای این آموزش‌ها هستند، متذکر شد: با توجه به این موضوع باید آغاز این آموزش‌ها به صورت علمی و تخصصی برای زوج‌های جوان در نظر گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه رسیدن به جامعه‌ای سالم هدف نهایی ما است، گفت: با توجه به این موضوع خواستار سلامت تمام افراد جامعه هستیم و پیش از هر موضوعی باید سلامت را تعریف کنیم.

این مسئول با بیان اینکه سلامت یک موضوع چند بُعدی است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع نمی‌توان گفت که مسئول بهداشت جامعه یک وزارتخانه، یک نهاد یا یک سازمان است و تمام آحاد مردم در ارتباط با این موضوع مسئول هستند.

زادهوش با تأکید بر اینکه زمانی که پذیرفته‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است، شهرداری در زمان احداث خیابان باید مسائل ایمنی را در نظر بگیرد، یادآور شد: تمام پروژه‌های شهرداری باید دارای پیوست سلامت باشند و شهرداری در سلامت شهر و شهروندان مسئول است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه ارتقای شاخصه‌های سلامت برای دستیابی به جایگاه اول در منطقه آسیای جنوب غربی ضرورت دارد، افزود: همچنین تأمین امنیت غذایی و بهره‌مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، مطلوب و کافی باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.