سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - دوشنبه 03 شهریور 1393

مردم هنوز طعم مصوبه شورا را برای بلیت شهر رویا‌ها نچشیده‌اند

پس از گذشته سه هفته از تصویب بلیت شهر رویا‌ها هنوز مردم شاهد اجرایی شدن مصوبه شورای شهر در زمینه نرخ بلیت شهر‌بازی شهر رویا‌ها نیستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ شهر‌بازی شهر رویا‌ها یکی از پروژه‌های مهم اصفهان است که حدود سه هفته پیش نرخ بلیت استفاده از این شهر‌بازی در شورای شهر تصویب شد، اما امروز تعدادی از اعضای شورای شهر نسبت به این موضوع اعتراض داشتند که در حال حاضر دریافت بلیت شهر رویا‌ها براساس مصوبه شورای شهر نیست و این مصوبه رعایت نشده است، در صورتی که شهرداری باید مجری مصوبات شورای شهر باشد و نه خلاف این مصوبات را اجرا کند و اظهارات تعدادی از اعضای شورای شهر حاکی از این بوده که بلیت شهر رویا‌ها براساس ورودی 40 هزار تومان دریافت می‌شود.

*مدیران ملی مشکلات آبی اصفهان را درک نمی‌کنند

شهردار اصفهان گفت: زمانی که مدیران بخشی در سمت مدیران ملی قرار می‌گیرند، مشکلات آبی و بی‌آبی‌های اصفهان را درک نمی‌کنند.

 سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه خشکسالی و نبود آب یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات اصفهان محسوب می‌شود، اظهار کرد: اما در  حال حاضر مشکلات آبی اصفهان از سوی مدیران ملی درک نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بنده هر هفته تذکرات اعضای شورای شهر را در زمینه مباحث شهر یاد‌داشت می‌کنم، اضافه کرد: اما از حدود سه هفته گذشته تاکنون تذکرات اعضای شورای شهر پیرامون موضوع شهر‌بازی شهر رویا‌ها و مشکلات زاینده‌رود بوده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: زمانی که از مسئولان بالا‌دستی سؤال شده که چرا بحث تونل گلاب متوقف شده است، معاون وزارت نیرو عنوان کرده است که در صورت اجرایی شدن این پروژه پل زمان خان به عنوان یک جاذبه گردشگری جاذبه‌های خود را از دست می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اما بی‌آبی‌های اصفهان مشکلات بسیاری را در اصفهان ایجاد کرده است، ادامه داد: مسئولان باید بدانند که از حدود 14 سال گذشته تاکنون بی‌آبی‌های اصفهان پل‌های ارزشمند و تاریخی اصفهان را نابود کرده است.

*‌ چرا تونل گلاب متوقف شده است

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه مسئولان ملی تونل گلاب را تصویب کردند، تاکید کرد: حرف ما این است که چرا مسئولان مصوبه خود را متوقف کرده‌اند و چرا عملیات اجرایی این تونل متوقف شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه پروژه مترو باید ذی‌حساب شهرداری به شورا دعوت شود و در زمینه هزینه‌های اعمال شده برای پروژه مترو از ذی‌حساب شهرداری سوال شود، افزود: شهرداری اصفهان بیش از یک‌هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر‌نقدی برای پروژه مترو هزینه کرده است.

*‌ سهم شهرداری در راستای پروژه مترو از سهم دولت بیشتر است

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه سهم شهرداری در راستای پروژه مترو از سهم دولت بیشتر است، گفت: در روز گذشته واگن‌های متروی اصفهان روی ریل سوار شد و آزمایش قرار گرفتن پروژه مترو از روز گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که قرارداد شهربازی شهر رویا‌ها منعقد شد و عملیات اجرایی آن آغاز شد، نرخ دلار یک‌هزار تومان بوده است، اظهار کرد: اما در حال حاضر نرخ دلار سه برابر شده است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به مؤافقت نکردن شریک چینی با مصوبه شورای اسلامی شهر در زمینه بلیت شهر‌بازی شهر رویا‌ها تاکید کرد: بخشی از اظهارات شریک چینی مبنی بر تجربیات موفق این شرکت در اخذ ورودی شهر‌ بازی شهر رویا‌ها به صورت یک جا است.

*‌ شریک چینی نگران خراب شدن برند خود ناشی از مصوبه شورا برای بلیت شهر رویا‌هاست

وی با تاکید بر اینکه نگرانی شریک چینی برای اجرای مصوبه شورای شهر در زمینه بلیت این شهر‌بازی به دلیل خراب شدن برند این شرکت  است، افزود: نرخ ورودی شهر‌بازی‌های دیگر کشور 50 تا 70 دلار است که این نرخ در شهر رویا‌ها به 13 دلار معادل 40 هزار تومان کاهش یافته است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تا‌کنون 13 ایمیل بین دو شهرداری و شریک چینی در زمینه نرخ بلیت این شهر‌بازی رد و بدل شده، اما شریک چینی شرایط ما را نپذیرفته است، گفت: ادامه این روند ما را به سمت مسائل حقوقی می‌کشاند و این موضوع سبب تبدیل شدن  شهر‌بازی شهر رویا‌ها با 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به جنگلی از آهن‌آلات می‌شود.

وی خرید سهم شریک چینی را یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی شهرداری دانست و اظهار کرد: شهرداری باید برای خرید سهم شریک چینی  است 11 میلیون یورو به آنها پرداخت کند، در صورتی که با استفاده از روش اخذ روش عنوان شده از سوی شریک چینی برای دریافت بلیت شهر‌بازی شهر رویا‌ها، شریک چینی سالانه چهار میلیارد تومان درآمد پیدا می‌کند.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه رسیدن به این نتیجه توسط شریک چینی شرایط را برای تغییرات و یا خرید سهم شریک چینی تسهیل می‌کند، ادامه داد: شهرداری اصفهان مجری تصمیمات و مصوبات شورای شهر است و شورای شهر باید تمام ابعاد این موضوع، سود و منفعت شهرداری و الزامات شهرداری را در این زمینه در نظر بگیرد.

*‌ عدول 20 روزه شهرداری اصفهان را از مصوبه شورا را دنبال می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای شر اصفهان عدول 20 روزه شهرداری اصفهان را از مصوبه شورا را در زمینه نرخ بلیت شهر‌بازی شهر رویا‌ها را دنبال می‌کند.

رضا امینی نیز در ادامه این جلسه دفاع از حقوق مردم و سپس دفاع از حقوق شهرداری را از اولویت‌های شورای شهر دانست و اضافه کرد: چرا شهرداری با وجود سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی از جیب مردم در راستای اجرای پروژه شهر‌بازی شهر رویا‌ها در زمان عقد قرارداد با شریک چینی نسبت به چگونگی دریافت ورودی از مردم بی‌توجه بوده است.

وی با بیان اینکه لایحه پیشنهادی شهرداری در راستای نرخ بلیت شهر‌بازی شهر رویا‌ها از سوی شورای شهر اصفهان رد شد، تاکید کرد: این لایحه به صورت 100 درصدی در راستای منافع شریک چینی بوده و منافع مردم در این زمینه رعایت نشده بود.

*‌ تمام مردم باید امکان استفاده از شهر رویا‌ها را داشته باشند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مشخص نیست که چرا حقوق شهر و شهروندان در یک قرارداد کلان از سوی شهرداری رعایت نشده است، افزود: در حال حاضر شریک چینی با استفاده از ظرفیت کارشناسی حقوقی خود شهرداری اصفهان را تهدید به انعقاد شهر‌بازی شهر رویا‌ها می‌کند و در صورتی که مردم شهر اصفهان از استفاده از این شهر‌بازی محروم شوند، بهتر از این بوده تعداد بسیاری از مردم امکان استفاده از این شهر‌بازی را نداشته باشند.

وی گفت: در هفته گذشته تماس‌های بسیاری از سوی افراد دارای درآمد بالا با شورای شهر اصفهان گرفته شد که این تماس‌ها حاکی از انتقاد شدید آنها نسبت به وضعیت افراد محرومی بوده که تا پشت درب این شهر‌بازی می‌آیند، اما توانایی ورود به این شهر‌بازی را ندارند.

*‌ مصوبه شورا برای بلیت شهر رویا‌ها اجرا نشده است

احمد عاملی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه با بیان اینکه چرا پس از گذشت حدود سه هفته از مصوبه شورای شهر در راستای نرخ بلیت شهر رویا‌ها هنوز این مصوبه اجرایی نشده است، اظهار کرد: اگر مردان ولایی شهرداری اصفهان این مصوبه را اجرایی نمی‌کنند، حداقل آن را یک راهکار ارشادی تلقی کنند و مردم را از سر‌درگمی نجات بدهند.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که شهرداری با شریک چینی مشکلی دارد، این مشکل ما نیز هست و شورای شهر و شهرداری هر دو در یک جبهه قرار دارند و باید علیه آن شریک با یکدیگر همکاری کنیم، ادامه داد: هیچ اجنبی در کشور انقلابی ایران نباید و نمی‌تواند تعیین‌کننده و معلم ما باشد.

*‌ ورودی شهر رویا‌ها هنوز برای کم‌درآمد‌ها رویایی است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تجزیه و تحلیل کارشناسی باید در راستای مصوبه شورای شهر در زمینه نرخ بلیت شهر‌بازی شهر رویا‌ها صورت بگیرد، تصریح کرد: نرخ تعیین شده از سوی شورای شهر علاوه بر مقرون به صرفه بودن برای مردم برای مجموعه شهر رویا‌ها و شریک چینی نیز مقرون به صرفه است.

وی اضافه کرد: نرخ ورودی شهر رویا‌ها نباید برای اقشار کم‌درآمد اصفهان تنها به صورت رویایی باقی بماند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.