سرویس: اجتماعی » حوادث 11:00 - دوشنبه 03 شهریور 1393

دستگیری کلاه‌بردار هرمی با درآمد ماهیانه 41 هزار دلار در اصفهان

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان یکی از سر شبکه‌های باقی‌مانده از شرکت هرمی گاما با درآمد ماهیانه 41 هزار دلار شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ ستار خسروی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان از فردی که با اغفال و فریب وی برای عضویت در سرمایه‌گذاری در شرکت هرمی گاما مبلغ 480 میلیون ریال دریافت و متواری شده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به انهدام شرکت هرمی گاما و دستگیری تمامی اعضای آن در طی سال‌های گذشته تحقیقات و بررسی وسیعی در خصوص شناسایی هویت فرد مذکور به عمل آمد که در نهایت مشخص شد این شخص از سرشاخه‌ها و سرشبکه‌های اصلی باقی‌مانده شرکت مزبور بوده که پس از گذشتن مدتی از انهدام این شرکت مجدداً فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته است.

این مقام مسئول بیان داشت: با اقدامات ویژه پلیسی سرانجام متهم در یکی از مخفیگاه‌های خود در یکی از شهرهای اصفهان شناسایی و دستگیر شد که با هماهنگی مقام قضایی برای وی قرار تأمین مقتضی صادر گردید.

خسروی عنوان کرد: متهم با جمع‌آوری 903 نفر زیرمجموعه برای خود توانسته بود هرماه بالغ بر 41 هزار و 227 دلار کسب درآمد کند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: متأسفانه مشاهده شده، شاکیان این‌گونه متهمان برای اینکه به اموال خود دسترسی پیدا کنند با رضایت خود، آن‌ها را از زندان آزاد می‌کنند اما نه تنها به پول‌های خود نمی‌رسند بلکه زمینه فعالیت مجدد مجرمانه آن‌ها را نیز فراهم می‌آورند.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد 99 درصد سود عضویت در این شرکت‌ها معمولاً عاید سرشاخه و سرشبکه‌ها می‌شود و به زیر مجموعه‌ها سودی پرداخت نمی‌شود گفت: پرداخت سودهای کلان فریبی بیش نیست و نباید شهروندان به بهانه یک‌شبه پولدار شدن در این گونه شرکت‌ها عضو شده و سرمایه‌های خود را به آن‌ها بسپارند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.