سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - دوشنبه 03 شهریور 1393

18 هزار شبکه تلویزیونی در ایران قابل دریافت است / تاکید بر افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان

مدیر صدا وسیمای مرکز اصفهان گفت: 18 هزار شبکه تلویزیونی در ایران قابل دریافت است.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی کلباسی در جلسه شورای اداری که به مناسبت هفته بزرگداشت دولت در گلزار شهدای گلپایگان برگزار شده بود، بیان کرد: صدا و سیمای مرکز اصفهان آماده برنامه‌سازی و همکاری در حوزه‌های اجتماعی، صنعت، کشاورزی، گردشگری و مستند‌سازی زندگی علما و اندیشمندان گلپایگان است.

وی به اجرای برنامه‌های مشارکتی در شهر‌های کاشان و نجف‌آباد اشاره کرد و افزود: صدا و سیمای مرکز اصفهان آماده است ساعتی از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را به گلپایگان اختصاص دهد.

مدیر صدا وسیمای مرکز اصفهان به پیشینه تاریخی، دینی و مذهبی در گلپایگان پرداخت و خاطرنشان کرد: در صورتی که فیبر نوری در آستان مقدس امامزاده هفده تن وجود داشته باشد می‌توانیم پخش مستقیم و زنده تصاویر را از این امام‌زاده داشته باشیم.

وی همچنین از تقویت دفتر خبری صدا و سیمای گلپایگان خبر داد و افزود: صدا و سیمای مرکز اصفهان در راستای تقویت دفاتر خبری در شهرستان‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

کلباسی با بیان اینکه 95 درصد اخبار دنیا در اختیار چهار خبرگزاری مهم در دنیا است، تصریح کرد: این خبرگزاری‌ها اتاق فکر دارند و در این اتاق برنامه‌ریزی می‌کنند که خبر به چه صورتی پردازش و چگونه انتشار پیدا کند تا مخاطبان خاص خودش را نگه دارد.

کلباسی تاکید کرد:  18 هزار شبکه تلویزیونی در ایران قابل دریافت است که 3هزار از این شبکه‌ها با دیش‌های خانگی و معمولی دریافت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه 387شبکه ماهواره‌ای تنها فیلم پخش می‌کند و در حال تغییر سبک زندگی و فرهنگ مردم است، اظهار کرد: 419شبکه ورزشی است و در قالب برنامه‌های ورزشی اهداف خاص خودش را دنبال می‌کند و 252 شبکه مخصوص کودکان است که سبک زندگی غربی، ارتباط آسان پسر و دختر، زندگی در کنار ناپدری و نامادری را ترویج می‌کند.

مدیر صدا وسیمای مرکز اصفهان ادامه داد: 454 شبکه مسائل غیر‌اخلاقی را اشاعه می‌دهد و 80 شبکه در ماهواره ترک‌سَت است که فیلم‌ها و سریال‌های غیر‌ارزشی را پخش می‌کند و با این هجمه گسترده ضد‌فرهنگی باید سواد رسانه‌ای مخاطبان را افزایش بدهیم.

کلباسی با بیان اینکه مخاطبان باید تحلیل درستی از برنامه‌های ماهواره‌ای داشته باشند، تاکید کرد: باید به مخاطب آموزش بدهیم که صاحبان رسانه به دنبال منافع خودشان هستند و آنها را از مضرات استفاده از ماهواره مطلع کنیم.

وی افزود: ما معتقد هستیم صدا و سیما طی این مدت قصورات و کوتاهی و کم‌کاری‌هایی داشته است، اما از این لحاظ نیز خرسند هستیم که صدا و سیما تمام قد در برابر هجمه دشمنان و جنگ رسانه‌ای آنها ایستاده است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.