سرویس: اجتماعی » حوادث 19:20 - یکشنبه 02 شهریور 1393

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبر داد

هکر 1500 خط اینترنت در اصفهان دستگیر شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که خطوط ADSL بیش از 1500 نفر از شهروندان را هک و از پهنای باند آن‌ها به صورت رایگان استفاده می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه خط ADSL آن‌ها هک شده و شخصی مخفیانه از پهنای باند آن‌ها استفاده می‌کند، رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: بلافاصله در این زمینه پرونده تشکیل و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل و یا عاملان هک خطوط اینترنت شاکیان آغاز شد که سرانجام پس از بررسی‌های علمی و تخصصی در محیط سایبر و بازبینی سیستم‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت هویت فردی که اقدام به این عمل مجرمانه کرده بود به دست آمد.

وی افزود: متهم که جوانی 22 ساله اهل و ساکن اصفهان است طی هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات ضربتی در منزلش توسط مأموران دستگیر شد.

مرتضوی با بیان اینکه در بررسی سیستم‌های حامل داده رایانه متهم تعداد زیادی نرم افزار هک و نفوذ کشف شد، گفت: متهم هنگامی با مدارک و مستندات غیر قابل انکار پلیس مواجه شد به بزه انتسابی خود اقرار و انگیزه‌اش از این کار را استفاده رایگان از پهنای باند دیگران برای کارهای روزمره خود از اینترنت عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان داشت: برای جلوگیری از نفوذ افراد هکر به مودم ADSL توصیه می‌کنیم رمز پیش فرض مودم ADSL خود را هر از چند گاهی تغییر دهید و از رمزهای پیچیده برای نام کاربری خود استفاده کرده و از دانلود فایل‌های ناشناس پرهیز شود.

مرتضوی افزایش تنظیمات امنیتی مودم را از دیگر اقدامات موثر برای سد کردن راه نفوذ هکرها عنوان کرد و اظهار داشت: توصیه دیگر ما به شهروندان این است که ریز مصرف پهنای باند اینترنت خود را بررسی تا در صورت مغایرت موضوع را به پلیس فتا گزارش دهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.