اصفهان شرق

از تجلیل پزشكان شاغل در اداره كل بهزیستی استان اصفهان تجليل شد

کدخبر: 28724
1393/06/02 در ساعت 19:24

به گزارش اصفهان شرق به نقل از بهزیستی استان اصفهان: در این مراسم دكتر صادقي مدیر کل بهزیستی استان اصفهان،اشاره اي به نقش خطیر پزشکان در ارائه خدمات بهداشتی درمانی، داشت، و با توجه به اهمیت و ضرورت شغل پزشکی در جوامع بشری از پزشکان خواست با ارتقاء سطح علمی خود و کسب تخصص پزشکی، در امر خدمت رسانی به جامعه کوشا و موثر باشند.

 
دكتر صادقي، خدمت‌رساني به محرومان و نيازمندان جامعه را، از ويژگي‌هاي كاري پزشكان شاغل در بهزيستي استان اصفهان برشمرد و از اين رو حضور پزشكان در بهزيستي را مظهری از مظاهر عشق و محبت به خلق خدا دانست، که با هیچ ارزش مادی قابل قياس نمي باشد. وي تغيير مفهوم سلامت و گستراندن آن به سلامت اجتماعي، را از شاخصه هاي كار پزشكان در بهزيستي بيان كرد و گفت كار پزشكان در بهزيستي داراي اجر و منزلت اخروي است زيرا كه در راستاي توسعه سلامت اجتماعي مي باشد.

 
در ادامه دكتر صادقي با بيان اينكه وضعيت معيشتي و درآمدي پزشكان بهزيستي در قياس با ساير پزشكان جامعه مناسب نمي باشد ابراز اميدواري نمود، با تدابير مقتدرانه دولت تدبير واميد، و با اجراي قانون خدمات مديريت كشوري و در نظر گرفتن درجات علمي و تحصيلي، علاوه بر تمامي كاركنان سازمان بهزيستي، مشكلات پزشكان شاغل در بهزيستي كه صرف‌نظر از وقت و زندگي، به بيماران خاص و اقشار آسيب پذيرجامعه خدمت مي نمايند تغيير كند، تا از اين طريق مسئله پزشك گريزي در سازمان بهزيستي مرتفع گردد.

 
در اين جلسه پزشكان حاضر با بيان مسائل و مشكلات موجود در حيطه كاري ، خواسته هايي از جمله ،پيش‌بيني دوره‌هاي تخصصي بمنظور كسب مهارت بيشتر در راستاي پيشرفت علمي و تخصصي،استفاده از خرد جمعي با برپايي اتاق فكر ، آسيب شناسي سازماني با تجزيه و تحليل مسائل و مشكلات موجود، استفاده از تسهيلات ويژه بمنظور هم انديشي و استفاده از تجارب و تخصص پزشكان در پيشبرد اهداف سازماني، و… را بيان نمودند.

 
در پايان دكتر صادقي ضمن تاييد درخواست هاي پزشكان و قول مساعدت در اجرايي شدن در خواست هاي مطرح شده گفت: ارج نهادن به جايگاه و منزلت پزشكان و تمامي كارشناسان شاغل در بهزيستي كه در يك راستا و با هدفي مشترك با تكيه بر علم و تخصص خود با تلاش صادقانه در راه خدمت به جامعه گام برمي دارند از اهم برنامه هاي مديريتي وي مي باشد. وي ابراز اميدواري نمود با همكاري و مشاركت علمي پزشكان و با انتقادات سازنده و ارائه راهكارهاي مناسب توسط اين عزيزان در داشتن سازماني سالم و توزيع عادلانه منابع و امكانات سازماني بخصوص عدالت آموزشي در بهزيستي بيش از پيش موفق باشيم.

 
گفتنی است در این مراسم با اهداء شاخه گل و لوح سپاس از پزشکان حاضر تجلیل شد.