سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 00:35 - یکشنبه 02 شهریور 1393

پزشکی از کمال آباد جرقویه:

ضجه ی مادری برای فرزند بیمارش اشک من را درآورد

پزشک باسابقه ی کمال آبادی گفت: باید در انتصاب ها شایسته سالاری صورت گیرد و واقعا اگر کسی از عهده کاری بر نمی آید توانایی انجام آن را ندارد کار را قبول نکرده تابه جامعه زیان وارد نکند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا: یکم شهریور ماه سالروز ولادت دانشمند بزرگ ایرانی ابوعلی سینا و روز پزشک با شعار “اگر متعلق به خودت باشی، دیگر پزشک نیستی و یک پزشک باید همیشه دغدغه ی بیمارانش را داشته باشد، آغاز شد.

 

گاهی مناسبت های سال برای این است که بگوییم به یاد کسانی هستیم که زحمت را در عمل نشان دادند.

 

سید ابوالقاسم حسینی فرزند رضا متولد 1344 در روستای کمال آباد از پزشکان جرقویه علیا با 17 سال سابقه طبابت می باشد که وظیفه شناسی، ارجح دانستن کار مریض بر خود و مطالعه به روز را از ویژگی های مهم پزشکان دانست و بازگو کردن این وظایف از زبان یک پزشک را دلیل بر اهمیت مطلب دانست.

 

وی شناخت بیماری و مراجعه به پزشک معتمد را از وظایف مریض دانست و گفت: افراد باید پزشک خود را خوب شناسایی کنند و او را انتخاب کنند و بدانند چه موقع ، به بزشک مراجعه کنند و از این پزشک به آن پزشک نروند. در ضمن حق پزشک ادا نمی شود  که متاسفانه امروزه جامعه ما به این درد مبتلا است.

 

برای پزشک معتمد جرقویه درمان بیماری همنوع تا اندازه ای مهم بود که به راحتی در برابر سوال ما که اگر موفق به تشخیص بیماری فردی نشدید، چه اقدامی انجام می دهید، گفت: لازم باشد و بدانم پزشک مورد نظر از خودم اظلاعات بهتری دارد مسلما جهت بهبود مریض مربوطه قطعا وی را به پزشک مورد نظر ارجاع می دهم.

 

سید ابوالقاسم حسینی از گریه ی مادری گفت که اشک غم را بر گونه اش جاری ساخت و اظهار داشت: مادری که برای فرزندش که دچار مرگ مغزی شده بود، گریه می کرد و صدای غم بار آن مادر برایم به قدری ناراحت کننده بود که اشک مرا جاری ساخت.

 

وی اهل طبیعت کویر بود و تجربه ی شخصی اش در گفتارش هویدا بود.

 

دکتر حسینی از مردم خواست که با روی آوردن به سبک زندگی سالم سنتی و طبیعت بدون هر گونه مدرن شدن زندگی سالم و بدور از بیماری را تجربه کنند.

 

دکتر حسینی 200 هزار بیمار تا الان معالجه کرده بود و از نحوه برخورد با بیمار به شاگردان تازه وارد به طب افزود: بدون در نظر گرفتن دین و مذهب و فقیر و غنی بودن به درمان بیمار بپردازیم و با دقت به صحبت های او گوش دهیم تا با آرامش خاطر به بیان درد خود بپردازد.

 

رتبه ی کنکور استاد 140 بود و هم اکنون دختر و داماد و برادرش راه او را ادامه داده اند.

دکتر در پایان با اشاره به خط پزشکان گفت: خط پزشک تا اندازه ای که خوانا باشد مورد پسند است.

مطلب استاد گرانقدر من را به یاد برگه های ویزیت پزشکانی انداخت که جز داروخانه کسی دیگر قادر به خواندن دست خط شان نیست.

سخنی که از زبان دوست

 

جوانان توجه کنند که با توجه به استعداد خودشان نوع رشته تحصیلی و شغلشان را انتخاب کنند و پشتکار مهمترین عامل پیروزی بوده و در انجام کار جرات  و شهامت داشته باشند.

 

حرف شما به مسئولین منطقه؟

باید در انتصاب ها شایسته سالاری صورت گیرد و واقعا اگر کسی از عهده کاری بر نمی آید توانایی انجام آن را ندارد کار را قبول نکرده تابه جامعه زیان وارد نکند.

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “ضجه ی مادری برای فرزند بیمارش اشک من را درآورد”

  1. علی گفت:

    من هم روز پزشک را به دکتر حسینی تبریک عرض می کنم و ارزوی موفقیت را از خداوند برای او خواستارم

  2. sadeghi گفت:

    ببخشید دست شما درد نکند از انتشار اخبار منطقه .در متن مصاحبه بجای 200 هزار بیمار 200 هزار پزشک نوشته شده است

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.