اصفهان شرق

تجمع بانوان فعال اجتماعی مقابل دفتر سازمان ملل

کدخبر: 2856
1392/07/16 در ساعت 14:02

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب، جمعی از بانوان فعال اجتماعی امروز در اعتراض به قتل «میریام کاری» مادر ۳۴ ساله آمریکایی به دست پلیس فدرال مقابل سازمان ملل تجمع اعتراض آمیز برپا می کنند.

در این تجمع “لاله افتخاری” نماینده مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهد کرد و همچنین بیانیه ای در محکوم کردن این حرکت ضد بشری پلیس فدرال آمریکا قرائت می شود.

بنابراین گزارش، حوالی ساعت ۲:۱۸ دقیقه بعد از ظهر پنج‌شنبه به وقت محلی بود که «میریام کری» ۳۴ ساله، راننده مظنون این حادثه، خودرو سیاه رنگش را به یکی از موانع امنیتی اطراف کاخ سفید در واشنگتن کوبید. بنا به گفته شاهدان، ظاهرا بعد از این اتفاق نیروهای پلیس، خودرو را تا نزدیک ساختمان کنگره تعقیب کردند و سپس به سمت راننده زن تیراندازی کرده و او را کشتند.

در تصاویر ویدئویی از حادثه می‌توان نیروهای پلیس واشنگتن را دید که خودرو را محاصره کردند و اسلحه‌های خود را به سمت آن نشانه رفتند. در اینجا، راننده زن به سمت یکی از خودروهای پلیس دنده عقب گرفته و پس از برخورد با آن دوباره از محل متواری می‌شود. راننده به سمت پشت ساختمان کنگره می‌رود و در آنجا به خاطر برخورد مجدد با موانع متوقف و بر اثر تیراندازی کشته می‌شود.

بعد از انتشار این خبر در رسانه‌های آمریکا بود که مشخص شد در خودرو میریام کری یک کودک یکساله بوده و به علاوه، در طول عملیات تعقیب و گریز و تیراندازی پلیس، هیچ گلوله‌ای از سوی خودرو او شلیک نشده است. زمانی که این دو مورد در کنار خبر مشکلات روحی و روانی میریام کری قرار گرفت، اقدام پلیس آمریکا در تیراندازی به سوی فرد مظنون به جای نشانه رفتن لاستیک‌های خودرو او برای متوقف کردنش، زیر سئوال رفت.

به همین خاطر بود که خواهران میریام کری با اشاره به اینکه خواهرشان مجرم نبوده، گفتند، پلیس نباید او را می‌کشت. «امی کری جونز» یکی از خواهران قربانی اعلام کرد، تیراندازی روز پنجشنبه به خواهرشان قابل توجیه نیست و «والریا کری» دیگر خواهر این قربانی آمریکایی گفت: «وقتی هیچ تیراندازی از سوی وسیله نقلیه صورت نگرفته، هیچ نیازی به استفاده از سلاح نبوده است». به گفته خواهران میریام کری و «آیدلا کری»، مادر وی، او از افسردگی بعد از زایمان رنج می‌برده و به همین خاطر مدتی نیز در بیمارستان بستری بوده است.

علاوه بر خانواده میریام کری، دوستان، آشنایان و همسایگان او نیز از چنین رخدادی آنهم به دست قربانی ابراز شگفتی کردند.

در این میان، مقامات اجرایی دادگاه فدرال واشنگتن با اشاره به اینکه این زن ۳۴ ساله ساکن شهر «استمفورد» در ایالت کانتیکت بوده، نیز مدعی شدند، این زن دچار ناراحتی‌های روانی بوده با این تفاوت که آنها اعلام کردند، وی فرد متوهمی بوده و تصور می‌کرده باراک اوباما با او در ارتباط بوده است. برخی دیگر از مقامات آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند، این مادر مجرد، سابقه بیماری روانی داشته است. آنها به بیان همین میزان اطلاعات اکتفا کرده‌‌اند.