سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 20:46 - جمعه 31 مرداد 1393

در شهر حسن آباد

بمناسبت سالروز شهادت ریئس مذهب جعفری شهر حسن آباد در ماتم بود

بمناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم عزاداری و سینه و زنجیر زنی در خیابان آزادی با شرکت مردم ولایتی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق

در جرقویه علیا: مراسم زنجیر زنی و سینه زنی از مسجد جامع و مسجد حسینیه شهر آغاز شد و عزاداران طول مسیر خیابان آزادی را طی کردند.

همچنین مراسم عزاداری از طرف هیات امنای مسجد حسینیه و بیت الزهرای شهر حسن اباد بعد از نماز ظهر و عصر برگزار شد.

در این مراسم شیخ حسن منصوری یکی از روحانیون محل در سخنان کوتاهی به زندگی امام صادق علیه سلام اشاره کرد و افزود: دوران امامت امام صادق (ع) یکی از طوفانی ترین دوران در تاریخ اسلام بوده از یک سو اغتشاشات و انقلاب های پی در پی و از سوس دیگر برخورد با مکتب ها و ایدولوژی های مختلف بود که کوچکترین کم کاری باعث محو شدن اسلام می شد در این شرایط سخت و دشوار امام صادق (ع) دامن همت به کمر زد و به تشکیل مکتب 4000 نفری پرداخت و به همین علت به امام صادق (ع) لقب ریئس مذهب جعفری دادند.

در ادامه مصطفی جمشیدی ریئس هیات امنای مسجد حسینیه در سخنان کوتاهی مردم را به متوجه به دو مسئله امنیت و شیعه بودن کرد.

جمشیدی گفت: ما باید قدر امنیت در کشور مان را بدانیم و در ترویج فرهنگ ائمه بکوشیم و ولادت و شهادت همه امامان شیعه را به نحو احسن برگزار کنیم و به شیعه بودنمان افتخار کنیم و امنیت را پاس بداریم چرا که در کشور های اسلامی مثل عراق، سوریه و لبنان طرف شیعه هست ولی به علت خفقان جرات بروز آن را ندارد .

دوم به نامگذاری بچه ها توسط خانواده ها که بعضا از اسم های غربی و الگو گرفته از فیلم ها گرفته شده است صورت می گیرد ما باید با افتخار کامل اسم ائمه را روی بچه ها قرار دهیم و راهی است برای ترویج دین مبین اسلام .

در پایان حضارناهار را بر سر سفره امام صادق (ع) در بیت الزهرای شهر حسن آباد مهمان شدند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.