سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 10:39 - جمعه 31 مرداد 1393

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی مبدل کنیم/ افتخار ما ورود پایگاه بسیج به امامزادگان می باشد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در همایش مشترک مساجد و بسیج در امامزاده طالجرد اژیه گفت: یکی از راههای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی راه اندازی پایگاه مقاومت بسیج در آن است.

به گزارش اصفهان شرق: سازمان بسیج مساجد و محلات ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با همکاری فرهنگی اجتماعی این ناحیه امروز پنج شنبه همزمان با روز جهانی مساجد و در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) اقدام به برگزاری همایش مشترک ائمه جماعات و هیأت امناء مساجد و فرماندهان پایگاهها و حوزه های مقاومت بسیج در امامزاده سید محمد طالجرد شهر اژیه نمود.

از شهرهای کوهپایه، هرند، اژیه و ورزنه در این مراسم حضور داشتند.

سرهنگ ساعی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع)، حجت الاسلام صادقی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و حجت الاسلام بابایی کارشناس مسئول تشکل های دینی استان اصفهان از سخنرانان اصلی این همایش بودند.

در ابتدای جلسه سرهنگ جعفری مسئول بسیج مساجد و محلات ناحیه امام علی(ع) ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد به حضار بیانیه روز جهانی مساجد را قرائت کرد.

 

سرهنگ ساعی

برنامه با سخنرانی فرمانده ناحیه امام علی(ع) ادامه یافت، ساعی با اشاره به همکاری مساجد در میزان جلوگیری از آسیب های فرهنگی جوانان اظهار داشت: امروز کار پیچیده و حساس است لذا تعامل و همکاری و برنامه ریزی در مساجد باعث می شود جوانان عزیز این منطقه از هر آسیب فرهنگی حفظ شوند.

مهدی ساعی برگزاری جلسات را در رفع اختلاف سلیقه موثر دانست و گفت: هیأت امنا و فرماندهان پایگاه و روحانیون مساجد می بایست با هم تعامل داشته باشند زیرا همه یک هدف را دنبال می کنند و در این مسیر توجه داشته باشیم که هدف ها گم نشود.

وی ضمن اشاره به مأموریت سپاه و بسیج هدف را زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) دانست و افزود: فرماندهان پایگاه ها می بایست به تبیین و توجیه برنامه های بسیج بپردازند و در این بین هم افزایی بهتری می بایست در بین امام جماعت و اعضای هیئت امنای مساجد صورت گیرد تا اداره مساجد به منبر و نماز خلاصه نشود.

این مقام مسئول بسیج گفت: برنامه های مسجد باید در راستای ایجاد انگیزه جوانان حرکت داشته باشد زیرا بسیج در راستای انتشار ارزشهای انقلاب و برخواسته از مردم است. هدف بسیج توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه و متناسب با برنامه های مسجد است پس می بایست همه در اجرای بهتر برنامه ها تلاش کنیم.

 

یکی از راههای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی راه اندازی پایگاه مقاومت بسیج در آن است

 

در ادامه برنامه حجت الاسلام صادقی مدیر کل اداره اوقاف وامور خیریه استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایشی توسط بسیج از حضار تقدیر و تشکر نمود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گفت: در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به دو موضوع قرآن و عترت توجه می شود زیرا این دو امانت پیغمبر اسلام را در برنامه های فرهنگی خود پیگیری می کنند. در چند سال پیش فقط چند امامزاده دارای پایگاه بسیج بودند ولی امروز افتخار می کنیم تمام بقاع متبرکه دارای پایگاه مقاومت بسیج می باشد.

حجت الاسلام صادقی ضمن معرفی امام جماعت مسجد به عنوان مسئول مسجد اظهار داشت: تمام کارهایی که قرار است در مسجد انجام شود باید با هماهنگی ایشان باشد و بسیجیان توجه داشته باشند که در موقع برگزاری نماز جماعت در پایگاه بسیج بسته شود و در نماز جماعت مسجد باشکوه شرکت نمایند زیرا دور از شئونات بسیج است که افرادی در پایگاه باشند و در نماز شرکت نکنند البته این مسئله در شرق اصفهان مورد نداشته است.

وی از برگزاری جلسات هیئت رزمندگان در بقاع متبرکه خبر داد و خاطرنشان کرد: باید باهم اتفاق نظر داشته و مسائل را با برگزاری جلسه مرتفع بسازیم. امامزادگان وارثان عترتند باید توجه کرد تفریح بچه هایمان در کنار امامزادگان باشد زیرا امامزادگان از پتانسیل خاصی برخوردارند بسیج باید برنامه های فرهنگی خود را در کنار بقاع متبرکه برگزار نماید برگزاری جلسات هیئت رزمندگان در این مکانها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در پایان سخنرانی حجت الاسلام صادقی ضمن تشکر مجدد از بسیج فرمودند هدف باید شناخته شود از قرآن فاصله نگیریم افتخار ما این است که نفرات برگزیده قرآنی در سطح بین المللی از ایران هستند واین از برکات انقلاب ،خون شهدا ،امام ومقام معظم رهبری (مد ظله) میباشد.

سخنران بعدی مراسم یعنی حجت الاسلام بابایی کارشناس مسئول تشکل های دینی استان اصفهان وجود 2 قطب در جامعه را مهم دانستند یک قطب لیبرال دموکراسی وقطب دیگرآن اسلام ناب محمدی (ص) که قطب دوم مظهر تبلیغ الله وقطب اول آن مظهر تبلیغ شیطان است برای جنگ بین خدا وشیطان از 3 رسانه اینترنت،ماهواره وفیلم بهره گرفته شده است وهردو به تبلیغ می پردازند.

 

DSCN8638

حجت الاسلام بابایی عارف عاقل را ثمره اسلام ناب ووعابد جاهل را ثمره اسلام امریکایی یا همان لیبرال دموکراسی خوانده وفرمودند : لیبرال دموکراسی برای اینکه بگوید دنبال معنویت است فرقه ای رایافته وآن بوداست وی بااشاره به فیلم 2012 به بودایی اشاره کرد که طرفدار اسلام امریکایی است آنها برای تبلیغ شیطان دین راعرفی می کنند ومتوسل به این سه رسانه می شوند.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به شبکه های ماهواره ای مذهبی که حدود 15 شبکه می باشند وبا نام اهل البیت روی آنتن می روند وبه اسم مذهب شیعه وروحانیت فعالیت می کنند فرمود :آنها دارند دین عرفی را تبلیغ می کنند که آیت الهی در لندن بر علیه پیامبر حدیث می خواند ازمسجدی ها پول می گیرند واسلام امریکایی تبلیغ می کنند .

ایشان فرمودند :خطر خیلی نزدیک است در یک ثانیه هشتاد گیگابایت مطلب وارد اینترنت می شود که ده درصد ان سهم شیعه واسلام ناب است وهمچنین اشارهای کوتاه به فیلمهای پخش ده از تلوزیون همچون اغما وظهور کردند وفرمودند پخش چنین فیلم هایی باعث می شود جوانان از هیچ کس حرف شنوی نداشته باشند.

وی فرمود: ائمه جماعات وفرماندهان پایگاههای بسیج وروحانیون محترم مساجد اگر دست در دست هم ندهید وسنگر مسجد را حفظ نکنید ودر مقابل دشمن نایستیم دشمن در مسجد خواهد آمد ومسجد وبسیج بودایی درست می کند نباید جامعه به سمت دین عرفی پیش رود روحانی وامام جماعت وهیأت امنا باید مسلح به سلاح روز باشد وجواب شبهات رابدهد مدیریت باید مدیریت الهی باشد تاجوان جذب مسجد شودپایگاههای بسیج بدانند مدیر مسجد امام جماعت است .

حجت الاسلام بابایی در بخش پایانی سخنان خود فرمودند 3 گروه دست در دست هم دهید تا این سنگر حفظ وجوانها به مسجد بیایند انگاه نباید از شبکه های ماهواره ای ترسید .دوره های اموزشی بگذارید وبه علم روز مجهز شوید تاموفق شوید با بسیج وسازمان تبلیغات وحوزه های علمیه در ارتباط باشید وچهره ها را بشناسید تا درعرصه جهاد فرهنگی موفق باشید.

در بخش پایانی همایش حجت الاسلام قاسمی امام جماعت مسجد جامع شهر اژیه ، برادر بسیجی حاج مرتضی کلانتر قریشی واز آزادگان سر افراز جنگ تحمیلی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج قمر بنی هاشم (ع) شهر هرند وبرادر ماشاءاله علیان رئیس هیأت امناء مسجد تالار شهر کوهپایه به نمایندگی از سایرین مطالبی را در مورد وحدت وانجام کارهای فرهنگی ارائه نمودند.

همایش با ذکر صلوت وسلام به امام جعفر صادق (ع) پایان پذیرفت.

در این همایش دکتر کامران نماینده مجلس شورای اسلامی نیز برای دقایقی حضور یافته وبا فرماندهان وروحانیون دیداری داشتند همچنین امام جمعه محترم شهر های هرند واژیه ورئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهر هرند واداره اوقاف جلگه ،بن رود وجرقویه نیز حضور داشتند.

 

DSCN8610 1 DSCN8582 DSCN8610 DSCN8622 DSCN8631 DSCN8639 DSCN8648 DSCN8653

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.