سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:59 - پنجشنبه 30 مرداد 1393

خبری بسیار خوش برای بیکاران فارغ التحصیل

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشور گفت: کاریابی‌ها مسئول اجرای این طرح هستند و پس از مشخص شدن بودجه به اجرا در می‌آید.

بابک هاشمی‌پور، با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرحی را برای رفع مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در نظر دارد، اظهار داشت: این طرح در معاونت اشتغال این وزارتخانه طراحی شده و در صورت تصویب از طریق کاریابی‌ها اجرا می‌شود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشور افزود: با توجه به اینکه بانک اطلاعات کارجویان و کارفرمایان در اختیار مراکز کاریابی است این کار توسط این مجموعه انجام می‌شود.

هاشمی‌پور گفت: طبق طرح وزارت کار به هر کارورز به مدت یک سال در یک محیط کاری ۴۰۰ هزار تومان ماهیانه حقوق پرداخت می‌شود اما فرد کارورز در طول این مدت مشمول قانون کار نخواهد بود و می‌تواند به صورت خویش‌فرما از مزایای بیمه استفاده کند.

به گفته وی، ورود همه فارغ‌التحصیلان بیکار در رشته‌های مختلف به این طرح پس از احراز شرایط و ثبت‌نام در یکی از مراکز کاریابی آزاد است و دارندگان مدرک فوق‌دیپلم به بالا می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

وی افزود: البته پیشنهاد داده‌ایم که حقوقی که دولت به این افراد تخصیص می‌دهد به تناسب مدرک تحصیلی افزایش پیدا کند.

هاشمی‌پور با بیان اینکه این طرح مراحل پایانی تصویب را طی می‌کند، گفت: در حال حاضر باید منابع بودجه‌ای آن مشخص شود و ما پیش‌بینی می‌کنیم که تا یک ماه آینده این طرح به مرحله اجرا درآید.

وی بیان داشت: موارد اصلاحی و پیشنهادی خود را در پیش‌نویس وزارتخانه اعمال کرده و برای انها ارسال کرده‌ایم تا با رفع نواقص، طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

منبع: مجله خبرسا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.