سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 13:00 - جمعه 31 مرداد 1393

استیضاح وزیر علوم به هیچ عنوان سیاسی نبود

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر علوم به هیچ عنوان سیاسی نبود و نمایندگان مجلس نگران ایجاد فتنه جدیدی در دانشگاه‌های کشور بودند، به همین دلیل رأی به برکناری وی دادند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسینعلی حاجی دلیگانی پیرامون برکناری وزیر علوم اظهار کرد: در جلسه استیضاح مطالب فراوان گفته شده،  یک طرف کسانی بودند که دغدغه نظام را در دانشگاه‌ها داشتند و طرف دیگر معتقد بودند که دغدغه‌ای وجود ندارد.

وی بیان کرد: دغدغه ما این بود که شرایط موجود در دانشگاه‌ها سبب بروز مشکلاتی در آینده می‌شود و فتنه جدیدی برای کشور ایجاد می‌کرد حتی لازم می‌شود در آینده انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها داشته باشیم که خوشبختانه این دغدغه توسط مجلس تشخیص داده شد و به درستی بر علیه آن رأی داده شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس به سبب این‌که در دانشگاه‌ها دولتی در سایه تشکیل داده و سبب بروز مشکل برای مردم شده بودند، نگران بود و نمایندگان به همین دلیل علیه وزیر رأی صادر کردند.

وی با بیان این‌که استیضاح وزیر سیاسی نبوده، افزود: نه تنها سیاسی نبوده بلکه یک کار کارشناسی بوده و بر اساس بررسی‌های ما صورت گرفته است؛ ما احساس کردیم اصولی که مد نظر مجلس بوده، در دانشگاه‌ها و وزارت علوم اجرایی نمی‌شود و به همین سبب استیضاح را اجرایی کردیم و تا پای جان هم در راستای دفاع از اصول ایستاده‌ایم و هیچ نگرانی نداریم.

حاجی خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی از ابتدا بر علیه ما قضاوت می‌کردند و در دوران مختلف هرگاه آن‌ها از دست ما عصبانی بودند، ما راضی هستیم و اما هر گاه تعریف کردند، ما باید بدانیم که اشتباه کرده‌ایم و باید به دنبال اصلاح آن برویم.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.