سرویس: اجتماعی » علمی 01:00 - جمعه 31 مرداد 1393

برگزیدگان جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات انتخاب شدند

با پایان مرحله انتخابی و برخط دومین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان، ۶ تیم به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

به گزارش اصفهان شرق؛ در مرحله انتخابی دومین دوره‌ جشنواره‌ ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات، که به‌صورت برخط و با حضور بیش از 50 تیم حرفه‌ای از سراسر کشور برگزار شد، شرکت‌کنندگان در مدت 26 ساعت به‌صورت فشرده با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این رقابت تخصصی که در 7 محور جرم‌شناسی، پنهان‌نگاری، اکسپلویت‌نویسی، نفوذ در نرم‌افزارهای تحت وب، مهندسی معکوس، رمزنگاری و سوالات عمومی حوزه امنیت برگزار شد، براساس مجموع امتیازات کسب شده تیم‌های ImenWall ،bASIS ،ASIS ،UI_CERT ،BlackHole و Geek پس از کسب عناوین برتر، به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

چالشهای این مسابقه که توسط مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، به‌صورت مسابقه به دست آوردن پرچم (CTF) طراحی شده، که شرکت‌کنندگان حرفه‌ای از سراسر کشور در آن شرکت کردند.

در مرحله نهایی این جشنواره که اواخر مهرماه به‌صورت حضوری و در مدت 2 روز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود، تیم‌های راه‌یافته به این مرحله به‌ صورت حمله و دفاع با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

همچنین کمیته برگزاری این دوره از جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات بیان کرد: با عنایت به آغاز به کار مراکز آموزشی از ابتدای مهرماه و اطلاع رسانی بیشتر به دانشجویان و دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره، مسابقه سطح مبتدی پس از آغاز رسمی سال تحصیلی، در اواخر مهرماه برگزار می‌شود.

ارائه دستاوردهای فنی و علمی، کارگاه‌های امنیت و سمینارهای تخصصی مرتبط با امنیت فضای تبادل اطلاعات از دیگر بخش‌های پیش‌بینی شده در مرحله نهایی این جشنواره عنوان شده است.

گفتنی است، علاقمندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و نیز آگاهی از موضوعات و عناوین کارگاه‌ها و سمینارها می‌توانند به نشانی اینترنتی http://festival.nsec.ir مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.