سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - پنجشنبه 30 مرداد 1393

همه بودجه‌های ورزشی نباید در فوتبال خلاصه شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت ورزش و مسئولان فوتبال، هزینه بالا در ورزش فوتبال بوده به گونه که همه بودجه‌ها نباید در فوتبال خلاصه شود که امسال جلوی رشد ۲۰ درصدی قرارداد بازیکنان گرفته شد. پ

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد سلطان حسینی شامگاه سه‌شنبه در جمع روسای هیئت‌های ورزشی استان اصفهان اظهار کرد: این اداره‌کل به 2 صورت اعتبارات را به دست می‌آورد که یکی از طریق وزارت خانه و دولت و دیگری از طریق اسپانسرهای خصوصی است.

وی تصریح کرد: افرادی که از مسائل مالی سر‌در‌می‌آورند، می‌دانند که اداره‌کل ورزش و جوانان نمی‌تواند یک ریالی را در حساب خود نگه‌دارد پس به فکر پس‌انداز بودجه نیستیم، می‌دانیم هیئت‌ها با کمبود بودجه دست و پنجه نرم می‌کنند اما نباید فراموش کرد، چگونه تا کنون هیئت‌ها هنوز سرپا هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: یکی از ظرفیت‌های بسیار مثبت اصفهان، خیران آن بوده زیرا در اصفهان حدود 300 خیریه وجود دارد و ما افرادی را در اصفهان داریم که خود با میل باطنیشان برای کمک به  ورزش و جوانان این استان اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: نباید فراموش کرد که ما در تحریم هستیم و باید به بالا دستی‌ها نیز حق بدهیم که بودجه ورزش کشور را کمتر از قبل کنند، به طور مثال، اگر شما هر ساله هزینه‌ای را برای مسافرت خانواده کنار می‌گذاشتید و به یکباره فرزند شما مریض شود، الویت شما خرج دارایی برای بهبود فرزندتان بوده تا رفتن به مسافرت، دولت نیز به دلیل مشکلات پیش رو، مجبور است بودجه خود را با برنامه و الویت بندی خرج کند.

سلطان حسینی گفت: در حال حاضر هیئت‌های استان اصفهان توانسته‌اند از خیران و بعضی از ارگان‌های دولتی کمک بگیرند که این بسیار خوب و مفید است به گونه‌ای که شاهد هستیم در سال فولاد سپاهان، ذوب‌آهن و گیتی‌پسند هزینه‌های هنگفتی را برای ورزش فوتبال این استان خرج می‌کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه هیئت‌های ورزشی اصفهان تمام امیدشان به کمک‌های دولتی نبوده و خود آستین‌ها را بالا زده و به فکر حل مشکلشان بوده‌اند، اگر بخواهیم به هزینه‌های دولتی اکتفا کنیم، حدود 680 هیئت در استان اصفهان وجود دارد، چقدر باید دولت به اصفهان اعتبار بدهد که مشکلات این هیئت‌ها حل شود زیرا هرچه از هیئت‌های استان دور می‌شویم محدودیت‌های ورزشی بیشتر می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: به خیران استان اصفهان افتخار می‌کنیم زیرا هرزمانی که با مشکل رو‌برو شدیم این خیرین بودند که در رفع معظلات به ما کمک کرده‌اند و نباید فراموش کنیم، با وجود تمام مشکلات مالی، استان اصفهان مقام نخست را در کل کشور برای خود در سال 92 رقم زده است.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی خود وزارت ورزش و مسئولان فوتبال، هزینه بالا در ورزش فوتبال بوده به گونه که همه بودجه‌ها نباید در فوتبال خلاصه شود اما خوشبختانه امسال جلوی رشد 20 درصدی قرارداد بازیکنان گرفته شد که این خود نوعی صرفه‌جویی در ورزش به شمار می‌رود.

سلطان حسینی افزود: در حال حاضر تمام فدراسیون‌های ما خودشان را فقط درگیر مسابقات بین‌المللی و برون مرزی کرده‌اند در حالی که تمام زحمت‌ها را هیئت‌های استانی می‌کشند و به چشم نمی‌آید، اگر دقت کنیم نهایت افراد بزرگسالی که به مسابقات برون‌مرزی در سال راه پیدا می‌کنند بیشر از 30 نفر نیستند اما بودجه بسیار بالایی را به خود اختصاص می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت‌های استانی بیان می‌کنند که فدراسیون‌ها هیچ هزینه‌ای را به آنها کمک نمی‌کنند، امیدواریم وزارت ورزش فکری را برای رفع این مشکل بیاندشد تا هر چه سریع‌تر این معظل نیز رفع شود.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.