سرویس: اجتماعی » علمی 10:30 - چهارشنبه 29 مرداد 1393

نسخه‌ی اولیه “ویندوز ۹” ماه آینده منتشر می‌شود+عکس

براساس اطلاعاتی که از طریق منابع نزدیک به مایکروسافت فاش شده، این کمپانی در تلاش است تا نسخه‌ای اولیه از ویندوز ۹ را با نام Threshold ماه آینده منتشر کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ نسخه‌ی اولیه ویندوز ۹ با نام  “Threshold” ماه آینده منتشر خواهد شد
براساس اطلاعاتی که از طریق منابع نزدیک به مایکروسافت فاش شده، این کمپانی در تلاش است تا نسخه‌ای اولیه از ویندوز ۹ را با نام Threshold ماه آینده منتشر کند. به این ترتیب فاصله بین عرضه نسخه‌های مختلف ویندوز به شکل محسوسی کاهش می‌یابد. براساس اطلاعاتی که در اختیار ZDnet قرار گرفته، افرادی که درصدد نصب این نسخه‌ی اولیه باشند، باید با دریافت بروزرسانی‌های ماهیانه که بصورت خودکار توسط مایکروسافت منتشر خواهد شد، موافقت نمایند. Threshold نسخه‌ی آتی ویندوز خواهد بود که براساس گمانه‌زنی‌های انجام شده، نسخه‌ی نهایی آن با نام ویندوز ۹ در بهار سال ۲۰۱۵ میلادی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود ترش‌هولد با امکاناتی جدید همراه باشد. گفته می‌شود هدف اصلی مایکروسافت در این ویندوز، بالا بردن کاربرد آن در ابزار‌هایی است که فاقد قابلیت‌های لمسی بوده و ماوس و کیبورد نقش اصلی را در این سیستم‌ها بازی می‌کنند.

طراحی هواپیمای عمود پرواز با سرعتی ۳ برابر هلیکوپتر
تولید هواپیماهای عمود‌پرواز مفهوم چندان تازه‌ای نیست و کمپانی‌های تولیدکننده ی هواپیماهای نظامی پیش از این نیز نمونه‌هایی را با این توانایی، روانه‌ی بازار کرده‌اند. اما شاید هواپیمای طراحی شده توسط تیمی از دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه جورجیا شکل جدیدی از این نوع هواپیما را نمایش می‌دهد. هرچند شاید این طرح در ابتدا کمی دور از واقعیت و نزدیک به هواپیماهای موجود در داستان‌های علمی تخیلی به‌نظر برسد، اما باید به این نکته اشاره کرد که این هواپیما با استفاده از پره‌های روی بال‌ها بصورت عمودی اوج گرفته و از روی زمین برمی‌خیزد و سرعت حرکت آن در مقایسه با هلیکوپترهای معمولی سه‌برابر است. این طرح برنده‌ی جایزه‌ی رقابت سالیانه‌ی طراحی هلیکوپترهای آمریکا شده که بین دانشجویان برگزار می شود. در بروشور مربوط به این هواپیما کاربردهایی چون جستجو و نجات و استفاده توسط تیم‌های نجات در جریان رخ‌دادن بلایای طبیعی و جنگ‌ها، کاربری نظامی، استفاده در بیمارستان‌ها و همچنین انتقال بارهای سنگین وزن پیشنهاد داده شده است. این هواپیما هنوز تولید نشده و به‌نظر نمی‌رسد برنامه‌ای نیز برای تولید آن در آینده‌ی نزدیک وجود داشته باشد.

ساخت صدف‌هایی شبیه به مناظر معروف شهری با کمک چاپگر سه بعدی
هنرمند ژاپنی آکی اینوماتا، در هر زمینه‌ای دستی از دور بر آتش دارد، از ساخت صدف‌هایی مناسب برای خرچنگ‌های منزوی گرفته تا یک اثر برجسته معماری. او با استفاده از چاپگر سه بعدی، صدف‌هایی با طرحی از عناصر شهری ساخته که از سوی این نوع خرچنگ پذیرفته و مورد استفاده قرار گرفته است. این هنرمند با استفاده از پلاستیک شفاف و چاپگر سه بعدی، صدف‌های مصنوعی ساخته است که با شهرهایی کوچک در قسمت بالایی‌شان مزین شده‌اند. این خانه‌های سه بعدی خیلی زود از سوی ساکنین جدیدشان یعنی خرچنگ‌های منزوی، مورد پذیرش قرار گرفتند.

پروژه‌ی تیم تحقیقاتی مایکروسافت، دوربین تلفن هوشمند را به کینکت تبدیل می‌کند
مایکروسافت در کنفرانس SIGGRAPH امسال، چندین ایده‌ی جالب و کاربری را ارائه کرده است که یکی از آن‌ها تبدیل تلفن هوشمند به کینکت است. آن‌ها قصد دارند از دوربین تلفن‌های هوشمند برای دریافت اطلاعات مربوط به حرکت و عمق اشیاء استفاده کنند و امکانات شبیه به سنسور کینکت را در آن‌ها فراهم کنند. یک تیم تحقیقاتی متشکل از مهندسان مایکروسافت و محققان دانشگاه کمبریج بر روی ایده‌ی جالبی کار می‌کنند که در آن می‌توان از دوربین تلفن هوشمند برای دریافت ژست‌های حرکتی استفاده کرد. آن‌ها برای نمایش این موضوع دوربین یک تلفن هوشمند را جدا کرده و به همراه یک فرستنده اینفرارد در بالای مانیتور قرار دادند تا عملکرد آن را به نمایش بگذارند. آن‌ها سپس پا را فراتر گذاشتند و سنسور اینفرارد را از تلفن اندرویدی و وب‌کم ساخت مایکروسافت جدا کردند و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری را اعمال کردند تا تشخیص حرکت دست بدون اینفرارد نیز انجام شود.

کمپانی‌های چینی تلفن‌های‌هوشمند مانند اکسپریا پلی سونی تولید می‌کنند
هرچند به‌نظر می‌رسد سونی دیگر به سراغ تولید تلفن‌های‌هوشمند سری اکسپریا پلی‌ نخواهد رفت، اما گویا کمپانی‌های چینی هنوز بارقه‌های امیدی را برای استقبال از تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی با برخورداری از کلیدهای مخصوص بازی و همچنین جوی‌استیک دارند، چرا که دو کمپانی چینی ۷۸point و Much تلفن‌هوشمندی را با چنین قابلیت‌هایی روانه‌ی بازار خواهند کرد. دو کمپانی سخت‌افزار مورد نیاز خود را از یک تولیدکننده‌ی مشترک تهیه کرده‌اند، از این‌رو محصول هر دو کمپانی از نظر ظاهری به یکدیگر شبیه هستند. کمپانی ۷۸point محصول خود را با نام P۰۱ و کمپانی Much تلفن‌هوشمند خود را با نام W۱ روانه‌ی بازار می‌کند. تنها تفاوت این تلفن‌هوشمند در رابط‌کاربری است که به‌همراه اندروید ۴.۲ روانه‌ی بازار خواهد شد. این دو از دو سیم‌کارت پشتیبانی کرده و از نظر امکانات نیز در حد گوشی‌های میان‌رده‌ی چینی است. این تلفن‌های‌هوشمند از صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p از نوع IPS LCD بهره می‌برد و تراشه‌ی انتخاب شده برای آن نیز M۶۵۹۲ هشت هسته‌ای مدیاتک با فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتزی است که با پردازنده‌ی گرافیکی Mali-۴۵۰ MP۴ و ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم همراه شده است.

/منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.