سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 12:00 - چهارشنبه 29 مرداد 1393

انتقاد شدید حجت‌الاسلام رهبر از حضور فتنه‌گران در پست‌های حساس/ مسئولان از کودتای ۲۸ مرداد درس بگیرند

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حضور برخی فتنه‌گران در وزارت علوم گفت: مسئولان باید مانع از آن شوند که افرادی که به باورهای مردم و رهبری انقلاب هتک حرمت می‌کنند، در پست‌های حساس قرار داده شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر در پیرامون واقعه کودتای 28 مرداد اظهار کرد: با نهضت ملی که در آن روز در ایران اتفاق افتاد، به سردمداری آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق، و شاه از ایران رفت، آمریکائی‌ها در 30 مرداد شاه را برگرداندن و نهضت را سرکوب کردند و آیت‌الله کاشانی خانه‌نشین شد و مصدق نیز تبعید شد.

وی افزود: کودتای 28 مرداد جزو نخستین اقداماتی بود که غربی‌ها و آمریکائی‌ها در ایران انجام دادند و ما رژیم شاه را بعد از بازگشتش کودتا می‌نامیدیم، به این معنی که کودتا علیه رای ملت، علیه حرکت و خواست ملت، که تفسیر آن در تاریخ ثبت شده است.

دشمنان ما در هر فرصتی علیه کشور کودتا می‌کنند

امام جمعه موقت اصفهان درباره درس‌های این واقعه برای ملت ایران تصریح کرد: ملت‌ها در هر عصر و زمانی بدانند که دشمنان ما بی‌کار نیستند، بیدار و آگاه هستند و در هر فرصتی علیه رای و قیام ملت اقدام می‌کنند، همان‌طور که کودتا را طراحی کردند و طرح براندازی نظام را داشتند و در انقلاب اسلامی نیز این اتفاقات می‌خواست رخ دهد که با رهبری حضرت امام(ره) و بیداری اسلام موفق نشدند.

وی افزود: دشمن همیشه بیدار است و یک روز از طریق نظامی و روز دیگر از طریق تهاجم فرهنگی و تحریم اقتصادی وارد می‌شود، دشمنی آمریکا به 60 سال پیش بر می‌گردد که سال‌های سال است که ملت ما مصیبت‌های دخالت‌های غربی و آمریکائی را تحمل می‌کنند و خوشبختانه در انقلاب اسلامی نتوانستند به مقاصد خود برسند اما در کودتای 28 مرداد به اهداف خود رسیدند.

درس واقعه 28 مرداد، شناخت دشمن واقعی کشور است

حجت‌الاسلام رهبر خاطرنشان کرد: امروز نیز برای ما درس است که دشمن واقعی خود را بشناسیم، همان آمریکائی که شاه را برگرداند، همان آمریکائی که توطئه حمله نظامی صدام به ایران را طراحی کرد و منافقین را در آستین خود را پروراند و همان آمریکائی که در عصر حاضر حقوق ملت ایران را انکار می‌کند و در مذاکرات زیاده‌خواهی می‌کند، دشمنی‌های خود را روزبه‌روز زیادتر می‌کند.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره مذاکرات و عدم پایان تحریم‌ها بیان کرد: واقعه کودتای 28 مرداد درسی برای سیاست‌مداران و کسانی‌که پیگیر بحث مذاکرات هستند است که ماهیت آمریکائی‌ها این است و تا زمانی که ما از تمام اصولمان دست برنداریم، دست از ما بر نمی‌دارند.

آمریکا هنوز از زیاده‌خواهی‌های خود دست بر نمی‌دارد

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: آمریکائی‌ها ده‌ها سال است که در ایران توطئه می‌کنند و اکنون نیز در سال 93 از زیاده‌خواهی‌های آنان کم نشده بلکه با اقتدار ایران اسلامی و با جایکاه ایران در منطقه و در مقاومت دارد، خصومت آمریکائی‌ها بیشتر شده زیرا درخت تنومند ایران اسلامی را می‌بینند.

وی با بیان اینکه دخالت‌های بیگانگان و آمریکائی‌ها در ایران درسی است برای سیاسیون، ملت و جامعه ما است، افزود: در هر کجای دنیا که اتفاقی علیه انسانیت رخ می‌دهد انسان‌ها شجاعت مقابله با زورگویان را پیدا کردند، در غزه و لبنان مردم به تأسی از انقلاب اسلامی و عاشورا قیام می‌کنند، در چنین شرایطی کینه و خشم دشمن نسبت به ما بیشتر شده که باید بیدار باشیم که با وعده و وعید‌های آمریکائی‌ها از اصولمان دست بر نداریم.

ناتوی فرهنگی دشمن به دنبال آسیب زدن به کشور ماست

حجت‌الاسلام رهبر با اشاره به تهاجم فرهنگی آمریکائی‌ها به ایران تصریح کرد: این همان ناتوی فرهنگی است که مقام معظم رهبری بیش از 20 سال گذشته به آن اشاره کردند، در حال حاضر دشمن مبارزه با اعتقادات، باورها، استقلال کشور، دین، اخلاق را در دست گرفته و هزاران رسانه و ماهواره در دنیا ایران را بمباران تبلیغاتی می‌کند، اینجا است که مسئولان باید این هشدار رهبری را جدی برگیرند، همیشه در مقابل این تهاجم کم‌آوردند و ایستادگی نکردند و حتی پیاده‌ نظام‌های آمریکائی برای تقلیل باورها و اعتقادات مردم تلاش می‌کنند، متاسفانه برخی تحت تاثیر عوامل آمریکائی‌ها قرار می‌گیرند.

چرا برخی مسئولان به عوامل فتنه پر و بال می‌دهند

وی با انتقاد از حضور برخی عوامل فتنه در کشور بیان کرد: زمانی‌که فتنه 88 در ایران رخ می‌دهد و عوامل فتنه نسبت به عاشورا، اعتقادات و باورهای مردم و رهبری انقلاب هتک حرمت می‌کنند، چرا مسئولان این موارد را درک نمی‌کنند و اکنون در جامعه عوامل فتنه را پرو بال داده و آنها را در پست‌ها وزارتی قرار می‌دهند؟ متاسفانه یک عده حاضر نشدند که آن‌ها را محکوم کنند و حتی عده‌ای به دفاع از عوامل فتنه برخواستند.

صحبت‌های اخیر نجف‌قلی حبیبی تأسف‌برانگیز است

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به صحبت‌های اخیر نجف‌قلی حبیبی، رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبائی درباره عاشورا و محرم بیان کرد: این آقا می‌گوید که این همه هزینه‌هائی که مردم در عاشورا و تاسوعا می‌کنند، چه فایده‌ای دارد، ما از این صحبت تاسف می‌خوریم، اگر کسی از خارج از کشور این صحبت را مطرح کند، تعجب نمی‌کنیم اما تاسف ما از این است که شخصی که متدین و روشن است و رئیس دانشگاه بوده، این‌گونه درباره عاشورا سخن بگوید، اشتباه و نادانی است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی براینکه عاشورا و امام‌حسین(ع) انقلاب را به پیروزی رساند، افزود: این عاشورائی که در غزه برای مردم الگو بوده و نماینده مقاومت گفته بود که ما در غزه نهضت امام حسین(ع) و پیروزی خون بر شمشیر را می‌بینیم، در چنین فضائی یک استاد دانشگاه این گونه درباره عاشورا صحبت می‌کند که البته انتقادهای زیادی نسبت به صحبت او شد.

حجت‌الاسلام رهبر با بیان اینکه توطئه‌های فرهنگی آمریکا را ما روزانه تجربه می‌کنیم، گفت: این‌ها هشدار است و زمانی که رهبری اظهار تاسف می‌کند، وقتی یک عده هنرمندان ورشکسته برمی‌گردند و جایزه می‌گیرند و بعضا کتاب‌های ضد انقلاب و ضد اسلام منتشر می‌کنند، ارشاد وادادگی به خرج می‌دهد، وقتی دانشگاه ما تحرکاتی صورت می‌دهد که جریان فتنه را جا بیاندازد و سکولاریسم را حاکم می‌کنند، این مسائل قابل تامل است، یا افراد این جریان‌ها را نمی‌دانند که جای تاسف است و اگر می‌دانند که جای تاسف و درد بیشتر است.

وی با اشاره به راهکارهای مبارزه با تهاجم فرهنگی بیان کرد: زمانی‌که درباره این مسائل با مسئولان صحبت می‌کنیم، می‌گویند که باید کار فرهنگی صورت بگیرد، اما این کار فرهنگی کجا باید انجام شود؟ باید از همان پایه ابتدائی در آموزش ‌و پروش، تعلیماتمان را اسلام محور کنیم و جامعه و خانواده را دین پرور کنیم، در دانشگاه، خانواده‌ها، رسانه‌ ملی، سازمان تبلیغات، مساجد و دستگاه‌ها برای تعمیق فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش کنیم و فرهنگ را در دل و جان مردم ببریم.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: مسئولانی که در صدر حاکمیت، دولت و آموزش و فرهنگ هستند باید ابتدا باور کنند که ما در مقابل خدا، ائمه معصوم و شهدا مسئول هستیم و فرهنگ اسلامی را در بین نوجوانان و جوانان ما تعمیق دهند و نگرانی‌های مقام معظم رهبری را درک کنند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.