سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 11:00 - چهارشنبه 29 مرداد 1393

تکذیب آلودگی میکروبی و شیمیایی آب شرب اصفهان/ بررسی روزانه کیفیت آب

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب اصفهان گفت: آب شرب اصفهان عاری از هرگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی بوده و کیفیت آب شرب اصفهان مطابق با استانداردهای تعریف شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ هاشم امینی پیرامون انتقاداتی که درباره ورود فاضلاب و پساب صنعتی به منابع آبی اصفهان مطرح می‌شود، اظهار کرد: عالی‌ترین مقام وزارت نیرو تأکید بر کیفیت آب شرب مطابق با استانداردهای تعریف شده داشته و بر این اساس، بدون شک آب شرب تحویلی به مردم دارای استاندارد بهداشت جهانی بوده و عاری از هرگونه آلودگی میکروبی وشیمیایی است.

وی افزود: در حال حاضر همه دستگاه‌های نظارتی همچون مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی روزانه و به طور مستمر، کیفیت آب شرب اصفهان را رصد می‌کنند که تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر آلودگی میکروبی آب شرب اصفهان از سوی این نهادهای نظارتی اعلام نشده و سالم بودن آب شرب مورد تأیید قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب اصفهان پیرامون سالم بودن آب چاه‌های جدیدالحفر خاطرنشان کرد: امسال جاری حدود 600 الی 700 لیتر از ذخایر منابع زیر زمینی شهر اصفهان وارد مدار شبکه توزیع قرار گرفت که آب این چاه‌ها هم از نظر میکروبی و شیمیایی مورد تأیید مراکز مربوط قرار دارد.

وی بیان کرد: این درحالی است که بالغ بر 11 هزار لیتر در ثانیه آب شرب 56 شهر و 300 روستای اصفهان از تصفیه‌خانه باباشیخعلی تأمین می‌شود و کیفیت آب این تصفیه‌خانه مطابق با استانداردهای بهداشت جهانی است.

امینی با دادن اطمینان خاطر به مردم از نظر کیفی بودن آب شرب خاطرنشان کرد: حداقل کیفیت آب شرب 56 شهر و 300 روستا هیچ گونه مشکلی ندارد و کارشناسان شرکت آبفا به صورت شبانه روزی موضوع کمیت و کیفیت آب را رصد می کنند تا مشترکان احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.