سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 10:31 - سه شنبه 28 مرداد 1393

امام جمعه ورزنه:

تونل گلاب و احیاء زاینده رود رابه هم گره نزنید/ گلاب برای شرب و بهشت آباد در خصوص آوردآب به زاینده رود می باشد

امام جمعه ورزنه گفت: مردم شرق اصفهان چندین سال است که از حق مالکیت خود محرومند و منتظر اجرای یک طرح جامع و کاربردی در خصوص احیاء رودخانه زاینده رود می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا صادق زاده در گفتگو با اصفهان شرق در خصوص احیاء زاینده رود و طرح 9ماده ای اظهار داشت: امروز در خصوص احیاء زاینده رود و مشکلات خشک شدن آن بحث های زیادی می شود و عده ای از جایگاه های مختلف به این موضوع می پردازند که جای بسی خوشحالی را برای ما پدید می آورد که حداقل یک عزم استانی در خصوص احیاء این تمدن جهانی به وجود آمده است.

 

امام جمعه ورزنه در خصوص بعضی سیاسی کاری ها برای احیاء زاینده رود گفت: مشکلی که انسان در ارتباط با مباحث احیای زاینده رود متوجه آن می شود بعضی سیاسی کاری های است که می خواهند از این برند مردمی به نفع مقاصد خود استفاده کنند.

 

حجت الاسلام صادق زاده در خصوص احیاءزاینده رود بیان داشت: البته در خصوص احیاء زاینده رود در طرح 9ماده ای با کند روی هایی از طرف وزارت نیرو در حال انجام است که باید تسریع داد اما این نکته را باید واقف بود که تونل گلاب2در خصوص برداشت آب به جهت شرب است و ربطی به احیاءزاینده رود ندارد و اگر عزیزانی از این مطلب بحث می کنند با زاینده رود گره نزده و نیز این را بدانندکه طبق مصوبه وزارت نیرو73درصد از رودخانه مربوط به کشاورزان حق آبه دار حوزه زاینده رود است که در طومار شیخ بهایی نیز مطرح شده است و امروز گویا در گفتار بعضی از آقایان به باد فراموشی رفته است و تفاوتی هم بین غرب و شرق استان اصفهان ندارد.

 

وی با اشاره به رودخانه زاینده رود و تمدن جهانی منطقه اظهار داشت: ما امروز اگر از زاینده رود حرف می زنیم از تمدن چندین هزار ساله ای می گوییم که معیار همدلی و وحدت است و هیچ مشکلی بین مردم عزیز و شریف چهارمحال بختیاری و استان اصفهان نیست و فعلا نگاهها به قانون شورای عالی آب است که هر گونه بارگذاری را ممنوع بیان نموده و استثنایی را نیزقائل نمی شویم.

 

مشاور اجتماعی استانداری در ارتباط باسخنان رئیس جمهور در خصوص آب در سفرهای استانی گفت: مطالبی که رئیس جمهور در سفرهای استانی بیان می کنند باید طبق نظر کارشناسان و قانون شورای عالی آب باشد. البته ایشان بیان داشته اندکه احیاء تالاب گاوخونی و رودخانه باید در کنار هم محقق شود و از هوچی گری ها و اعتراض منطقه ای و سیاسی نیز باید پرهیز نمود.

 

حجت الاسلام صادق زاده در پایان بیان داشت: مردم منطقه ما چندین سال است که از این حق مالکیت خود محرومند و منتظر اجرای یک طرح جامع و کاربردی در خصوص احیاء رودخانه زاینده رود می باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.