سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 11:30 - سه شنبه 28 مرداد 1393

از شر ریزش موی سر خلاص شوید+عکس

دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا به تازگی داروی جدیدی کشف کرده اند که با متوقف کردن عملکرد سلول های T باعث رشد کامل و مجدد موها می شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا به تازگی کشف کرده اند که سلول های ایمنی T باعث تخریب فوليکول‌های مو می‌شوند. فولیکول مو در واقع ساختمانی لوله ‌ای است که از سطح اپیدرم شروع و انتهای عمقی آن در هیپودرم قرار می ‌گیرد، به گونه ای که انتهای عمقی فولیکول پیاز مو را به وجود می ‌آورد. محققان آمریکایی با کشف علت ریزش موها روش های درمانی جدیدی برای متوقف کردن عملکرد سلول های T بر روی سر موش ها اتخاذ کرده و قرص هایی با نام ” ruxolitinib” به موش ها دادند که منجر به رشد موهای آنها شد. آنها پس از آزمایش قرص های مزبور بر روی موش ها، آنها را بر روی ۳ نفر که موهای پشت سر انها کاملا ریخته بود مورد بررسی قرار دادند، به گونه ای که هر یک از آنها ۲ بار در روز از این قرص ها استفاده می کرد. نتیجه بررسی های صورت گرفته نشان داد که موهای سر این افراد در مدت ۴ تا ۵ ماه به طور کامل رشد کرد.
گفتنی است محققان اکنون در حال انجام آزمایشات بیشتر بر روی قرص ابداعی به سر می برند تا از آن به عنوان یک روش درمان استاندارد برای درمان طاسی استفاده کنند.


همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.