سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 14:00 - سه شنبه 28 مرداد 1393

هر ساله ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزی اصفهان وارد می‌شود

استاندار اصفهان گفت: از ۴۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان اصفهان، ۱۰۰ هزار هکتار از چرخه تولید خارج شده و هر سال ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: سازمان دامپزشکی با توجه به وظایف و مسئولیت‌های خود، نقش مهم و انکارناپذیری در ارتقا سطح بهداشت و سلامت جامعه و همچنین تولید و اشتغال دارد.

وی افزود: اکثر فعالیت‌های دامپزشکی در بهداشت عمومی و اقتصاد خرد و کلان مهم و قابل توجه است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دامپزشکی در سال‌های بعد از انقلاب رشد قابل قبولی داشته ، بیان کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان نخستین استان صنعتی کشور بوده، و در بخش توریسم و صنایع دستی نیز جایگاه خوبی در کشور دارد، کشاورزی و دامپروری در حاشیه قرار نگرفته و این بخش نیز توانسته جایگاه خوبی را در کشور به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: استان اصفهان در تولید مرغ رتبه نخست را در کشور داشته و با تولید 1.5 میلیون تن شیر در سال نقش مهمی در تولید فراورده‌های لبنی کشور دارد.

زرگرپور به وضعیت کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در هفتمین سال خشکسالی قرار گرفته‌ایم و این امر سبب وارد شدن خسارت زیادی به این بخش شده است .

وی خاطرنشان کرد: از 400 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان اصفهان، 100 هزار هکتار از چرخه تولید خارج شده و هر سال 500 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد می‌شود.

استاندار اصفهان از این استان به عنوان یک استان تراز نخست و پیشرفته یاد کرد و افزود: مقوله بهداشت دام و انسان در اصفهان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی به حساسیت‌ها بر روی بهداشت و سلامت مواد گوشتی و لبنی اشاره کرد و بیان کرد: توجه به بخش دامپزشکی به‌دلیل اینکه در سلامت افراد جامعه نقش اساسی دارد، بسیار قابل توجه است.

زرگرپور با تاکید بر اینکه مدیریت استان حساسیت ویژه‌ای به موضوع سلامت دام دارد،  تصریح کرد: مدیریت استان آماده هرگونه همکاری برای ارتقای جایگاه بهداشت و سلامت دام با این بخش است.

وی با بیان اینکه وضعیت بهداشت در کشتارگاه‌ها بسیار مهم و حیاتی بوده، خاطرنشان کرد: مدیریت استان عزم خود را جرم کرده که محصول سالم، برای انسانهای سالم از کشتارگاه‌های سالم عبور کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار اظهار کرد: دامپزشکی نقش پررنگ، در اقتصاد ملی و همچنین نقش کم‌نظیری در بهداشت و سلامت جامعه دارد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان جمعیت دام به خوبی مدیریت شده، افزود: امسال نسبت به سال قبل با همدلی و همفکری خوب مسئولان مربوطه بیماری‌های مربوط به دام در کشور کاهش چشمگیری داشته است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.