سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - سه شنبه 28 مرداد 1393

کاشی‌های نصب شده بر روی گنبد مسجد امام دچار فرسودگی شده‌اند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: کاشی‌های نصب شده بر روی گنبد مسجد امام دچار فرسودگی شده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محسن مصلحی اظهار کرد: مرمت دو ترک از گنبد مسجد امام اصفهان که قرینه ترک‌های مرمت شده پیشین بود، آغاز شد.

وی ادامه داد: در این مرحله به تدریج کاشی‌هایی که در طی 20 سال گذشته تولید و بر روی گنبد نصب شده بودند و اکنون دچار فرسودگی شده، جمع‌آوری و مجدد نصب و مرمت می‌شوند.

مصلحی تصریح کرد: قرار است کاشی‌هایی که فرسودگی ندارند و کارایی نصب مجدد بر روی گنبد مسجد امام را دارند، جداسازی و نصب شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: مرمت اصولی ترک‌های گنبد مسجد امام در دستور کار معاونت میراث فرهنگی قرار گرفته است.

مسجد امام اصفهان یا مسجد جامع عباسی یکی از مساجد میدان نقش جهان اصفهان است که در طی دوران صفوی ساخته شد و از بناهای مهم معماری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود. این بنا شاهکاری جاویدان از معماری، کاشی‌کاری و نجاری در قرن یازدهم هجری است. مسجد امام مربوط به دوره صفوی است و در اصفهان، جنوب میدان نقش جهان واقع شده و این اثر در تاریخ 15 دی 1310 با شمارهٔ ثبت 107 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.