سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 16:06 - دوشنبه 27 مرداد 1393

بمناسبت سالروز بازگشت آزادگان:

جوانان دیروز شکنجه اسارت را تحمل کردند تا امروز خودکفا شویم

محمد علی صادقی آزادمردم جرقویه علیا گفت: ایران اسلامی را از همه نظر خودکفا کنید و تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار نگیرید.

26 مرداد ماه بیست و چهارمین سالروز بازگشت آزادگان به کشور عزیز ایران می باشد. به بهانه این روز خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا به دیدار یکی از آزادگان شهر رفته و گفتگویی انجام داده است.
محمد علی صادقی فرزند عباس متولد 1332ساکن حسن آباد جرقویه علیا از آزادگانی بود که امروز برگی از دفتر ازادگی را در این پایگاه به خود اختصاص داد.

DSC00954
وی در مورد محل اسارت گفت:
من در تاریخ 15/5/64 به جبهه های جنگ اعزام شدم ان زمان نیروی سپاه مبارکه بودم و در عملیات قادر در منطقه شمال غرب اشنویه در شمال عراق( دیاله ) نیروهای عراقی مدت چهار روز ما را در محاصره قرار داده بودند و در تاریخ 18/6/64 در سن 36 سالگی به اسارت نیروهای عراقی در آمدیم بعد از اسارت ما را به بغداد بردند و بمدت 45 روز ما را در سلول انفرادی نگه داشتند و بعد از این مدت به اردوگاه رمادیه عراق در استان العماره منتقل کردند. برخورد نیروهای عراقی نسبت به اسرا خیلی شدید بود که نمی توان به انها اشاره کرد.

 

DSC00953
در مورد مدت اسارت و اموختنی های دوران اسارت
مدت اسارتم 5 سال بود. در تاریخ 64/6/18 اسیر و در تاریخ 69/6/29 ازاد شدم. بعد از 3 ماه توسط صلیب سرخ خبر اسارت من به خانواده ام رسید. در اردوگاه ما حتی امکانات رفاهی ساده نبود چه رسد به امکانات آموزشی. در مدت اسارت فقط می توانستیم قرآن بخوانیم و اگر کتابی به زبان عربی دستمان می رسید، مطالعه می کردیم و بیشتر به کارهای عبادی مشغول بودیم.
در ماههای محرم و رمضان برنامه ای در اردوگاه داشتید؟
در ماه محرم و صفر عزاداری به کل ممنوع بود و اجازه هیچ گونه تجمع را نمی دادند حتی عاشورا و تاسوعا، ولی در ماه رمضان در گرفتن روزه های واجب ممانعتی ایجاد نمی کردند ولی نماز را باید فرادا بخوانیم از برگزاری نماز جماعت جلوگیری می کردند و در یک کلام آنها از وحدت ایرانیان می ترسیدند.

DSC00950
تلخ ترین و شیرین ترین خاطره:
تلخ ترین آن اسارت به دست نیروهای عراقی و شیرین ترین آن خبر آزاد شدن و بازگشت به وطن و میهن اسلامی ایران، البته در تاریخ 21 تیرماه 67 بعد از آتش بس ما را به زیارت امام حسین(ع) بردند و به آرزویم رسیدم.

DSC00952
حرف آخر شما ؟
این انقلاب به راحتی بدست نیامده است چه جوانانی که جان خود را در این راه فدا کردند و افرادی اعضای بدن خود را از دست داده اند و شکنجه هایی که در زندان های عراق کشیده اند پس شما جوانان باید قدر این انقلاب را بدانید و پیرو ولایت و رهنمود های مقام معظم رهبری باشید تا بتوانیم انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی آن مهدی موعود بدهیم.
و به نوجوانان و جوانان هم تاکید می کنم
این کشور به شما احتیاج دارد پس درس خودتان را به نحو احسن بخوانید و وارد مراکز آموزش عالی شوید و ایران اسلامی را از همه نظر خودکفا کنید و تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار نگیرید و راه شهیدان را ادامه دهید. من هم به نوبه خود از شما اصحاب رسانه که در شناساندن افتخارات میهن اسلامی تلاش می کنید تقدیر و تشکر می کنم.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “جوانان دیروز شکنجه اسارت را تحمل کردند تا امروز خودکفا شویم”

  1. علی گفت:

    سلام بر اسرای ازاده که درس ازادگی را به ما آموختند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.