سرویس: غیر تولیدی » نقلی 01:30 - دوشنبه 27 مرداد 1393

عملکرد خنثی رسانه ملی در خصوص آب چگونه توجیه می‌شود؟!

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای روحانی باید بدانند که اگر نمایندگان استان اصفهان به صورت متحد به نهاد ریاست جمهوری مراجعه کردند به دلیل بی توجهی دولت به بحران زاینده رود است و ما به عنوان نمایندگان اصفهان برای سرنوشت اصفهان نگران هستیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ بعد از تجمع نمایندگان در مقابل نهاد ریاست جمهوری، واکنش ها نسبت به این اقدام نمایندگان استان اصفهان همچنان ادامه دارد. بعد از این تجمع و اعلام خواسته عمومی مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، سران سه قوه در جلسه دوره ای خود به بحران آب اصفهان پرداختند و بنابر آنچه از سوی رئیس مجلس مطرح شد رئیس جمهور قول پیگیری بحران زاینده رود را داده است.
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در این خصوص به ایمنا گفت: تهیه آب شرب در استان اصفهان امروز تبدیل به یک معضل اساسی شده که اگر به آن توجهی نشود تبدیل به یک چالش امنیتی می گردد. طبق قانون توزیع عادلانه آب تهیه آب شرب مردم در اولویت و وظیفه ذاتی هر دولت است و بر این اساس تونل گلاب از سالهای قبل طراحی شده تا در مواقع خشکسالی بتواند آب را به صورت ثقلی در یک تونل ۲۷ کیلومتری آب را از شهرستان چادگان به قسمت دیگر استان اصفهان یعنی تیران و کرون انتقال دهد.
وی همچنان افزود: سوال این است چطور یک وزیر بدون هماهنگی با استانداری و نماینده حوزه انتخابیه تیران و کرون و بدون رعایت مصوبات شورای امنیت ملی وارد یک استان می شود و دستور توقف پروژه ای که برای آب شرب طراحی شده را می دهد. دولت باید آگاه باشد که ما نمی توانیم به ۵ میلیون ساکن اصفهان بگوییم که نمی‌توانیم آب شرب آنها را تامین کنیم. هیات دولت، شما باید پاسخگو باشید؟
ابوترابی در ادامه خاطر نشان کرد: آقای روحانی باید بدانند که اگر نمایندگان استان اصفهان به صورت متحد به نهاد ریاست جمهوری مراجعه کردند به دلیل بی توجهی دولت به بحران زاینده رود است و ما به عنوان نمایندگان اصفهان برای سرنوشت اصفهان نگران هستیم.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد صدا و سیما در خصوص پیگیری بحران زاینده رود گفت: من تنها به یک جمله بسنده می‌کنم و آن این است که چنین عملکرد خنثی از جانب رسانه ملی چطور توجیه می شود؟
ابوترابی تصریح کرد: سه شنبه گذشته من در نطق خود در مجلس صراحتاً به نقد دولت در خصوص بحران زاینده‌رود پرداختم اما صدا و سیمای مرکز اصفهان به هر دلیلی آن را پوشش نداد. بحث فرد و اینکه کدام نماینده نطق می کند مطرح نیست بحث بر سر این است که چرا اقداماتی که در خصوص بحران آب در اصفهان است جایی در رسانه ملی ندارد؟
این نماینده مجلس همچنین گفت: من به عنوان یک حقوقدان از رئیس جمهور می خواهم که نسبت به منتقدین با سعه صدر بیشتری برخورد کنند تا آرامش جامعه و فضای سیاسی جامعه حفظ شود.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.