سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:15 - دوشنبه 27 مرداد 1393

مدیر سایت گردشگری واحه:

افتتاح بزرگترین سایت تفریحی کویری کشور در ورزنه

مدیر پروژه مجموعه گردشگری کویری واحه گفت: همزمان با هفته دولت بزرگترین سایت تفریحی کویری کشور در ورزنه اصفهان افتتاح می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهرداد هوایی  در نشست خبری خود که به مناسبت افتتاح این پروژه گردشگری برگزار شد،اظهار کرد: آغاز ورود به سرمایه‌گذاری برای چنین پروژه‌ای در منطقه کویری ورزنه اصفهان سال 87 آغاز شد که پس از طی مراحل گرفتن مجوزات لازم سال 89 توسط استاندار وقت این محل کلنگ‌زنی شد.

وی با بیان اینکه مساحت زمین این پروژه 100 هزار متر مربع و 11هزار و 159 متر ساخت شده است، افزود: این پروژه بزرگترین پروژه گردشگری کویری ایران است که به لحاظ ابعاد و وسعت قابل قیاس با کویر کشورهای قطر و امارات است.

مدیر پروژه مجموعه گردشگری کویری واحه در مورد امکانات این مجموعه تفریحی بزرگ تصریح کرد: این پروژه دارای دو رستوران با ظرفیت 840 نفر،‌ یک سالن کنسرت روباز با ظرفیت یک هزار و 800 نفر،‌ یک شربت‌خانه با ظرفیت حدود 300 نفر،‌ 15 سوئیت اقامتی با ظرفیت تکمیلی 120 نفر، تعمیرگاه،‌ پمپ‌بنزین، رصد‌خانه، پیست شترسواری، ‌پیست موتورسواری، کمپینگ، باشگاه هواپیمای تفریحی، پینت‌بال، باشگاه تیراندازی، ‌مجموعه آب‌درمانی و باغ انار است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه گردشگری 110 کیلومتر با اصفهان فاصله دارد، ادامه داد: نزدیک‌ترین منطقه شهری به این سایت گردشگری شهر تاریخی ورزنه است که تقریبا تمامی امکانات آب، برق، گاز و سایر امکانات پیش‌بینی شده است.

مدیر پروژه مجموعه گردشگری کویری واحه گفت: پیش‌بینی شده است که تا پنج سال آینده ظرفیت این مجموعه گردشگری کویری به 500 هزار متر مربع برسد که با این چنین قابلیتی بزرگترین مجموعه گردشگری کویری کشور و نزدیک به منطقه شهری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سایت‌های کویری زیادی را در نقاط مختلف کشور از جمله در مناطق مرنجاب، را بررسی کردم، بیان کرد: کویر ورزنه را بهتر از مناطق دیگر برای سرمایه‌گذاری دیدم و به همین دلیل روی آن سرمایه‌گذاری کردم.

هوایی با اشاره به اینکه با کمال تاسف تورهایی با عنوان تور گردشگری مردم را با هزینه‌های ارزان به دیدن مناطق کویری می‌برند، گفت: این تورها بدون اینکه امکاناتی در اختیار گردشگران قرار دهد آن‌ها را در کویر رها می‌کنند که شخصا با چنین مواردی موافق نبوده و برخورد می‌کنم.

وی افزود: این سایت گردشگری بسیار بزرگ است و با توجه به بوم‌سنجی صورت گرفته علاوه بر استفاده از فضاهای بکر و استفاده از ماشین‌آلات مختلف در این منطقه، تجربه جدیدی برای گردشگران فراهم کرده است.

مدیر پروژه مجموعه گردشگری کویری واحه با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه گفت: تا کنون 6 میلیارد و 300 میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است که به دلیل تورم 300 درصدی این پروژه با تاخیر برای بهره‌برداری آماده شد.

وی ادامه داد: تا اتمام پروژه 12 میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است و این در حالی است که این پروژه به دلیل تورم موجود تا زمان اتمام زمان مشخصی را هنوز معلوم نکرده است.

هوایی گفت: بسیاری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در کشور در طی این چند سال اخیر به دلیل تورم نیمه تمام  و یا نیمه فعال رها شدند اما این پروژه جزء معدود پروژه‌هایی است که در چنین شرایطی همچنان متوقف نشد.

وی با بیان اینکه بخشی از این رکود سرمایه‌گذاری‌ها در کشور به بانک‌ها مربوط می‌شود، گفت: بانک‌ها در هر صورت دنبال سود خود هستند و عقودی را مطالبه می‌کنند که سرمایه‌گذاری به بانک برگردد.

مدیر پروژه مجموعه گردشگری کویری واحه بیان کرد: از کل هزینه‌های صورت گرفته در این پروژه فقط یک میلیارد و 350 میلیون تومان آن از تسهیلات بانکی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این مجموعه گردشگری از نیروهای بومی همان منطقه ورزنه استفاده می‌شود از مرکز رصدخانه و استفاده از پیشرفته‌ترین تلسکوپ‌های موجود جهت مشاهده آسمان شب در این منطقه گردشگری کویری خبر داد.

هوایی همچنین گفت: پیش‌بینی سالن کنسرت و نیز شربت‌خانه، شترسواری و موتورسواری شده است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در استان اصفهان نسبت به سایر استان‌ها سخت‌تر است، گفت: طی کردن مراحل بوروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاری بسیار مشکل است و این درحالی است که پس چندین بار که قصد رها کردن این پروژه را داشتم،اکنون اقرار می‌کنم که توانستم این ماراتون ادارای را با موفقیت طی کنم.

مدیر پروژه مجموعه گردشگری کویری واحه گفت: در این مدت اعضای شورای اسلامی شهر ورزنه، بخشدار و نیز برخی از مسئولان و معاونان استاندار ،سازمان میراث فرهنگی پشتوانه کار بودند که آن را به اتمام برسانم.

وی افزود: در حالی برای سرمایه‌گذاری در استان اصفهان سختگیری می‌شود که این استان در حال حاضر نیز پروژه بهر‌ه‌برداری شده و یا قابل بهره‌برداری چندانی ندارد.

هوایی گفت: غرور کاذب ناشی از وجود آثار تاریخی گذشته در اصفهان سبب شده سرمایه‌گذاری خاصی نیز در سایر نقاط صورت نگیرد و اصفهان به یک مرکز تک قطبی یک میدان و چندین پل تاریخی فقط شناخته شود، درحالی در سایر استان‌ها به دلیل نبودن چنین آثار قدیمی جاذبه‌های جدید و سرمایه‌گذاری کلانی انجام می‌هند که موفق هم بوده است.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم، گفت: سرمایه‌گذار نیازی به فرش قرمزی که در زیر آن معلوم نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد ندارد، سرمایه‌گذار نیاز به حمایت واقعی دارد.

مدیر پروژه مجموعه گردشگری کویری واحه تاکید کرد: واقعا جای تاسف دارد که برخی از افراد به اسم سرمایه‌گذاری مناطقی را خریداری و رها می‌کنند و یا به استفاده شخصی می‌رسانند که باید در این زمینه اقدام جدی شود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود ضمن تشکر از تمامی کسانی که از این پروژه گردشگری حمایت کردند، گفت: از مسئولانی که به هر بهانه‌ای به جای حل کردن مشکل سنگ‌اندازی و چنین عنوان کردند که مشکل شما در حیطه‌ کاری ما نیست بسیار گله‌مندم و معتقدم این بیان برخی مسئولان با گفته حمایت از سرمایه‌گذار منافات داشته باشد.

هوایی زمان افتتاح این پروژه را در هفته دولت و با حضور معاون رئیس جمهور مسعود سلطانی فر در هفته دولت افتتاح می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.