سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - دوشنبه 27 مرداد 1393

محتوای بازی‌های شهر رویاها بومی می‌شود

معاون مالی و اداری شهردار اصفهان از بومی شدن محتوای بازی‌های شهر رویاها در آینده خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید مرتضی حسام‌نژاد در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته دنبال تغییر محتوای برخی بازی‌ها در شهر رویاها هستیم، ولی به طور حتم این اتفاق در یک سال اخیر به وقوع نمی‌پیوندد.

وی اظهار کرد: بر اساس مطالعاتی که مدیریت شهری در اصفهان انجام داده است، قرار است کوه نخودی اصفهان به قطب گردشگری تبدیل شود و برنامه‌های تفریحی از جمله سورتمه، پل معلق، کوهنوردی و … از دیگر برنامه‌های شهرداری در این منطقه است.

معاون مالی و اداری شهردار اصفهان تصریح کرد: مجموعه شهر رویاها توانسته سه گواهینامه استاندارد دریافت کند که یکی از آنها بین‌المللی بوده و دو گواهینامه دیگر توسط شرکت‌های ناظر معتبر اداره کل استاندارد صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه در ساخت مجموعه شهر رویاها همه اداره‌ها همکاری کردند، بیان کرد: برای ساخت این مجموعه هم شانس و هم همکاری و همراهی ادارات و نهادهای دیگر موثر بود و بیشتر از همه بانک تجارت در این زمینه با شهرداری اصفهان همکاری کرد.

حسام‌نژاد اضافه کرد: روند ساخت شهر رویاها با سه سرمایه‌گذار شامل شریک خارجی، شهرداری و سرمایه گذار داخلی از سال 88 آغاز به کار کرد و نصب دستگاه‌های آن از سال 92 آغاز شد، اما تست نهایی آن اواخر سال 92 صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: اختلاف بین یورو و ریال در این چند سال باعث شد تا قیمت‌های واقعی شش برابر قیمت‌های پیش‌بینی اولیه باشد و همین موضوع باعث شده تا در خصوص نحوه برداشت سرمایه از این شهر هنوز تصمیم مشخصی گرفته نشود.

معاون مالی و اداری شهردار اصفهان افزود: 120 میلیارد تومان سهم شهرداری، 7.5 میلیون یورو تعهد پرداخت شریک داخلی و 11 میلیون یورو نیز سهم سرمایه‌گذار خارجی بود که این سهم‌ها پرداخت شده و همین موضوع یک اعتماد متقابل را بین طرفین به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه اکنون 96 دستگاه در این مجموعه نصب شده است، گفت: پیش از این در اصفهان تجربه ساخت سینماهای چهار یا پنج بعدی وجود داشت، اما سینما رویاهای این شهر با حرکاتی که بر اساس سناریوهای فیلم‌ها تعریف شده است، حالت منحصربه‌فردی به خود گرفته است.

حسام‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها 12 شهربازی به این شکل در کل دنیا مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: قیمت در شهربازی‌های مشابه این شهربازی 200 یوآن تعریف شده و با این حال شریک خارجی حدود 30 درصد از سهم بلیت‌فروشی خود چشم‌پوشی کرده است.

وی تصریح کرد: در بررسی‌هایی که صورت گرفت قرار شد شیوه بلیت‌فروشی به دو صورت انجام پذیرد که شیوه اول خرید کلی و شیوه دوم خرید بر اساس تمایل به بهره‌برداری دستگاه‌ها است که اگر بخواهیم شیوه دوم را عملی کنیم باید در دستگاه‌ها تغییراتی ایجاد کنیم.

معاون مالی و اداری شهردار اصفهان ادامه داد: دوست داریم شهر رویاها علاوه بر تبدیل شدن به مرکز شادی در اصفهان، به یک مرکز آموزشی نیز تبدیل شود و بخشی از این خواسته ما نیز محقق شده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی ما برای افتتاح این مجموعه عید سعید فطر بود و تعدادی از مسئولان کشور نیز برای این مراسم دعوت شدند، اما چون قرار بود معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه حضور یابد و ایشان نیز سوم و چهارم شهریور ماه به اصفهان سفر می‌کند، تصمیم گرفتیم تا پیش از حضور آقای جهانگیری یک بهره‌برداری عمومی صورت پذیرد تا در آن تاریخ افتتاح رسمی شود.

 قرار است شریک چینی شهر رویاها تا 10 سال از طریق بلیت‌فروشی از این مجموعه بهره‌برداری نماید که مسئولیت سلامت دستگاه‌ها نیز به عهده بهره‌بردار خواهد بود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.