سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 01:30 - شنبه 25 مرداد 1393

خطر تلفن هوشمند برای سلامت چشم

چشم پزشکان می گویند افراد معتاد به استفاده از تلفن هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی همراه، در خطر آسیب چشمی قرار دارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ پزشکان هشدار می دهند نور تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی مانند رایانه ، تبلت و تلویزیون های تخت می تواند به آسیب دراز مدت چشم منجر شود. پژوهشگران انگلیسی در یک مطالعه جدید بر روی دو هزار نفر، نشان دادند افراد زیر ۲۵ سال روزانه ۳۲ بار تلفنشان را بررسی می کنند.

“اندی هپوورت” متخصص تعیین نمره عینک می گوید: “نور آبی بنفش به طور بالقوه برای بخش عقب چشم خطرناک و سمی است. بنابراین در طول یک دوره طولانی به طور بالقوه می تواند به چشم آسیب بزند.” به گفته وی وقتی به صفحه تلفن هوشمند نگاه می کنید، نوری که می تابد آبی بنفش است. وی افزود: آزمایش ها نشان داده است قرار گرفتن در معرض این نوع نور اگر زیاد باشد خطر تحلیل ماکولار را که از عوامل اصلی نابینایی است بالا می برد.

چشم پزشکان می گویند هرچند نور آبی “خوب” یا همان نور آبی فیروزه ای برای تنظیم ساعت زیستی بدن لازم است، اما از سوی دیگر رنگ آبی بنفش می تواند نظم خواب را به هم بزند و بر حال روحی اثر بگذارد.

هپوورت می گوید: هرچند از وجود رابطه مستقیم این نوع نور با مشکلات چشم مطلع نیستیم اما شواهد قوی آزمایشگاهی از وجود بالقوه چنین رابطه ای خبر می دهد. به گفته وی آنچه که موجب فشار به چشم می شود ترکیبی از پلک نزدن و نزدیک نگه داشتن تلفن به چشم است.

منبع: الف

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.