سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - شنبه 25 مرداد 1393

انتقاد امام جمعه اصفهان از بی‌توجهی برخی مسئولان نسبت به مسئله حجاب

امام جمعه اصفهان گفت: متأسفانه برخی مسئولان نسبت به مسئله حجاب از خود بی‌توجهی نشان می‌دهند که در کشور اسلامی ایران، این مسئله پذیرفته نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های این هفته‌ نمازجمعه‌ اصفهان در مسجد امام (ره)، کوتاه آمدن دولت در مسئله حجاب و امور مذهبی را گوش‌زد کرده و اظهار کرد: در مسائلی از قبیل حجاب و دین و امور مذهبی، دولت کوتاه آمده است و چنین امری برای حاکمیت اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران پذیرفتنی نیست.

وی به نقد عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و گفت: مخالفت با تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌های کشور، درحقیقت مخالفت با نظر دین مبین اسلام است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: گویا برخی از مدیران کنونی و دولت‌مردان نه‌تنها درس خود را در آمریکا و غرب خوانده‌اند بلکه دین‌شان را هم از آن ممالک گرفته‌اند چرا که اگر چنین نبود مسئولان عالی دانشگاه آزاد مرکزی مطمئناً علت جداسازی و تفکیک جنسیتی در بعضی دانشگاه‌های آزاد کشور نظیر اصفهان را جویا نشده بودند.

وی با اشاره به فاجعه اخیر سقوط هواپیمای مسافربری در شهرک آزادی تهران، به بازماندگان و خانواده‌های داغ‌دیده تسلیت گفت و به‌علاوه از دستور رئیس‌جمهور مبنی بر توقف پرواز این نوع هواپیما‌ها تشکر به‌عمل آورد.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با اشاره به 26 مردادماه 1369 سالروز ورود نخستین گروه از آزادگان به آغوش میهن اسلامی تصریح کرد: آن درجه از پلیدی و پستی که در حال حاضر در اعمال و رفتار داعشی‌ها می‌توانیم ببینیم، طی ایام دفاع مقدس در وجود بعثی‌ها هم قابل مشاهده بود.

وی به بیانات ماندگار حضرت امام خمینی (ره) پیرامون این سرافرازان اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات حضرت امام (ره)، آزادگان با کردار خود در دوران اسارت، دل امام زمان (عج) را شاد کردند و با ایستادگی در برابر هجمه‌های دشمنان، باعث شدند که ما در مقابل آن‌همه ایمان و از خود گذشتگی ایشان خجالت‌زده باشیم.

امام جمعه اصفهان به‌مناسبت کودتای ننگین 28 مردادماه 1332، اظهار کرد: به‌واسطه مرور وقایع تاریخی، در می‌یابیم که شعار جدایی دین از سیاست توطئه دشمن علیه حاکمیت اسلامی بوده است چرا که در چنین حاکمیتی، دین با سیاست و سیاست با دین پیوندی دارد که گسستنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: همواره بر کسب رزق حلال توسط فرد مسلمان در دین مبین اسلام تأکید و سفارش گردیده و دنیا به‌منزله بازاری برای تجارت مؤمنین برشمرده شده که در عین حال به‌واسطه یادآوری مرگ، بیماری، ضعف جسمانی و ناتوانی انسان، هشدارهایی درخصوص اهمیت عدم وابستگی و دلبستگی به دنیا داده می‌شود.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد در این باره به روایات به‌جای مانده از ائمه اطهار (ع) نیز پرداخت و گفت: براساس روایت‌های امامان معصوم ما، چنانچه دنیا و نعمات و مادیات در دست عاقل قرار بگیرند، خوب و ارزشمند است درحالی‌که اگر به دست شحص نادان برسد، مضر و سبب نگرانی است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.