سرویس: اجتماعی » علمی 16:13 - یکشنبه 14 مهر 1392

وقایع نجومی هفته دوم مهر ماه:

امروز ماه و عطارد به ملاقات یکدیگر می‌روند

امروز پس از غروب خورشید شاهد ملاقات ماه نو با سیاره عطارد خواهید بود.

به گزارش اصفهان شرق: در این هفته که به صورت تصادفی با هفته جهانی فضا مصادف شده است وقایع نجومی جالب و در نوع خود بی‌نظیری در آسمان شب رخ می‌دهد، اگر اهل تماشا و رصد ستارگان هستید تلسکوپ‌های خود را بردارید و برای مشاهده آسمان به نقاط کویری اطراف شهر بروید.
در روز یکشنبه همین امروز ۱۴ مهر، پس از غروب خورشید می‌توانید هلال ماه ذیحجه را با چشم غیرمسلح تماشا کنید، کمی بالاتر در سمت چپ ماه نیز عطارد با جدایی زاویه‌ای ۵.۷ درجه قابل مشاهده است.
اگر اهل ستاره شناسی باشید در روزهای اول ماه بهترین زمان برای مشاهده آسمان است در روز دوشنبه ۱۵ مهر، ماه در کنار اربال حلقه‌ها واقع می‌شود، این سیاره زیبا درسمت راست ماه و با جدایی زاویه‌ای ۶.۵ درجه از آن قرار دارد.
روز سه شنبه مقارنه ماه با زهره رخ می‌دهد در این واقعه زیبا که در ساعت ۱۸ رخ می‌دهد ماه درکنار سیاره زیبای ونوس یا همان زهره قرار می‌گیرد، در این زمان ماه در فاصله ۳.۹ درجه‌ای از ماه قرار گرفته است.
روز چهارشنبه عطارد به بیشترین کشیدگی خود خواهد رسید، در ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه عطارد به بیشترین کشیدگی شرقی از خورشید و به اندازه ۲۵.۳ درجه در آسمان خواهد رسید.
پنج شنبه علاقه‌مندان به بارش‌های شهابی شاهد بارش شهابی کم فروغ ثوری- جنوبی به میزان ۵ شهاب خواهند بود.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.