سرویس: غیر تولیدی » نقلی 01:30 - جمعه 24 مرداد 1393

شرایط زجرآور خرس قهوه ای در دیوار مرگ/ هشدار دیده بان حقوق حیوانات به مسئولان محیط زیست

مدیر دیده بان حقوق حیوانات با اشاره به شرایط نگهداری زجرآور یک خرس قهوه ای در قفس 1.5 متری برای نمایش در دیوار مرگ در مرکز کشور، خواستار برخورد عاجل مسئولان سازمان محیط زیست با گردانندگان این نمایش شد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از مهر: شهرام امیری شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یک دوره گرد که با نمایش در دیواره مرگ (یک دیواره چوبی کوچک برای حرکات آکروبات موتورسواری) اقدام به سرگرم کردن مردم می کند یک خرس قهوه ای را در قفسی به ابعاد ۱/۴۰ در ۱/۴۰ سانتیمتر از جنس ورق پانچی حبس کرده و با روشن کردن موتور پر سر و صدا و حرکت بر دیواره چوبی موجب ضجه زدن عصبی خرس می شود.

به گفته وی،  همکار این فرد نیز با شعله های گاز پیک نیک ترس خرس را دو چندان می کند و به گمان خود دل مردم را  شاد می کند!

مدیر دیده بان حقوق حیوانات اظهار داشت: این معرکه گیر در بخشی از نمایش تکراری هر شب خود در پارک شهر ورزنه، میمونی که در قفس نیم متری اسیر است و یک مار یک و نیم متری را با رفتاری آزارنده تحریک می کند تا با داستان های سرتاسر دروغ از زندگی خرس و مار و میمون، از مردم انعام بگیرد و این آزار را تا زمانی که  خرس و میمون و مار جان در بدن دارند ادامه می دهد.

شریفی تصریح کرد: از آنجا که مسولان سازمان محیط زیست این روزها خود به دنبال توجیه  برای ادامه فعالیت سیرک ها و دوره گردان و معرکه گیران هستند، باید دید از منظر مدیران سازمان محیط زیست، آیا هنوز هم ریختن آبروی یک کشور ۸۰ میلیون نفری به دست معدودی افراد دوره گرد و معرکه گیر نیازمند استاندارد سازی و ادامه ارایه مجوز از جانب این سازمان است؟

وی تأکید کرد: انجمن دیده بان حقوق حیوانات تا کنون تلاش داشته به دور از اقدامات نمایشی، در نشست هایی صمیمی با مسوولان سازمان محیط زیست مشکلات موجود در حیطه حیوانات را به مسوولان منتقل کرده و برای رفع پایدار این مشکلات با ارایه راهکار و اعلام همکاری همه جانبه نقشی موثر و عمل گرا اجرا کند.

شریفی با اشاره به آخرین نشست کارگروه بررسی مشکلات مراکز نگهداری حیوانات که با حضور مدیرکل بازرسی و مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی محیط زیست انجام شد،گفت: در این نشست دیده بان حقوق حیوانات، انجمن یوزپلنگ ایرانی، ایرانیان مخالف آزمایش روی حیوانات، انجمن پستانداران ایران، دانشنامه پرندگان ایران و  دامپزشکان  به بررسی چرایی ارایه مجوز به سیرک قهرمانی در استان البرز پرداختند.

به گفته وی، در این نشست با ارایه مستندات دلایل مخالفت قاطعانه با فعالیت هر گونه سیرک حیات وحش در سرتاسر کشور و جهان پرداخته شد و مدیرکل بازرسی قول داد که با هرگونه حیوان آزاری به خصوص گزارش آزار خرس برخورد فوری، شدید و قاطع انجام شود که حالا ، باید دید فوریت، شدت و قاطعیت این ارگان مسوول در چه حدی است.

مدیر دیده بان حقوق حیوانات اظهار داشت: در صورت عدم برخورد مسوولان با این شکل حیوان آزاری و با توجه به پیگیری مکرر گروه های بین المللی از دیده بان حقوق حیوانات برای اقدام، این مجموعه با در نظر گرفتن به پیمان نامه ها و کنوانسیون ها بین المللی که کشور جمهوری اسلامی ایران در آنها عضو بوده یا آنها را امضا کرده است مراتب را از طریق ارگان های بین المللی پیگیری خواهد کرد.

شریفی تصریح کرد: در صورت نیاز و موافقت مسوولان، این انجمن برای نگهداری این حیوانات با بالاترین استانداردهای جهان، حمایت معنوی از معرکه گیرانی که معیشت آنها به این دست حیوان آزاری ها وابسته است و ارایه راه حل های عملی برای حذف این جلوه های غیر اخلاقی از چهره ایران اسلامی اعلام آمادگی می کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.