سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 12:23 - چهارشنبه 22 مرداد 1393

با حضور مسئولین برگزار شد:

ستاد راهبردی سوادآموزی جرقویه سفلی تشکیل جلسه داد

اولین جلسه ستاد راهبردی سوادآموزی در بخش جرقویه سفلی در محل بخشداری جرقویه سفلی برگزار شد.

به گزارش عرب مختاری خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه سفلی: در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم حسن جعفری هرندی، بخشدار جرقویه سفلی، ضمن تقدیر و تشکر از حضور به موقع اعضاء در جلسه، انتصاب دکتر سید حسین زارع به ریاست آموزش و پرورش جرقویه سفلی را تبریک و از خدمات و زحمات مدیر قبلی این اداره، بختیار عرب صالحی، قدردانی و با مطالعه مصوبات مرتبط جلسه ستاد اجرایی برنامه راهبردی سوادآموزی شهرستان به تشریح اهداف جلسه پرداخت.

 

در ادامه دکتر زارع ریاست آموزش و پرورش جرقویه سفلی ضمن بیان ضرورت اجرای سوادآموزی افراد 10 تا 49 سال و نحوه فعالیت نهضت سوادآموزی، از شناسایی جامعه هدف و ثبت در سامانه و نظارت به عنوان وظیفه اداره آموزش و پرورش در این زمینه یاد کرد و افزود: مسئولیت آموزش این افراد بر عهده ی موسسه ی علمی رزمندگان می باشد که با به کارگیری نیروهای علاقمند این کار را به دو صورت کلاسی و چهره به چهره انجام می دهد که به نظر بنده با توجه به وضعیت خانواده ها ، در بخش ما آموزش چهره به چهره موفق تر می باشد.

 

پس از آن ایروانی کارشناس سوادآموزی اداره مزبور به تفصیل به تشریح روند شکل گیری کلاسها، برنامه ها و دوره های سوادآموزی ویژه سنین 10 تا 49 سال و اقدامات صورت گرفته در این زمینه در سال 92 و 93 و ارائه آماری از وضعیت فعالیت سوادآموزی و همچنین تعداد افراد بی سواد در شهرها و روستاهای بخش پرداخت.

 

همچنین سایر اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را ارائه و سرانجام مقرر شد:

به منظور برنامه ریزی مناسب برای باسواد کردن افراد جامعه هدف( 10 تا 49 سال ) با محوریت آموزش و پرورش و همکاری سایر ادارات و نهادها از جمله جهاد کشاورزی ، کمیته امداد ، خانه های بهداشت و مدیران مدارس آمار واقعی افراد بی سواد تهیه و بر اساس آن در جلسات بعدی برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
پس از بازگشایی مدارس، در اوایل مهرماه، جلسه ای با حضور مدیران مدارس تشکیل و با توجه به شناسایی والدین بی سواد درباره آموزش چهره به چهره آنها توسط دانش آموزان راه کارهای اساسی بررسی شود.
اداره آموزش و پرورش نامه ای به امام جمعه محترم نصرآباد و همچنین نماینده سازمان تبلیغات اسلامی ارسال تا از طریق آنها به ائمه جماعت شهرها و روستاها اعلام شود که در سخنرانی های خود پیرامون ضرورت سوادآموزی و مراجعه جامعه هدف (افراد بی سواد و کم سواد) به اداره آموزش و پرورش صحبت نمایند.
به منظور اطلاع رسانی و انجام اقدامات تبلیغی شهرداری ها و دهیاری ها و دیگر ادارات با هماهنگی آموزش و پرورش تبلیغات لازم را در سطح شهرها و روستاها معمول دارند.
به منظور ایجاد انگیزه و تشویق افراد در شهرها و روستاها افرادی که از طریق نهضت سوادآموزی تحصیلات را شروع و موفق به اخذ مدارک دانشگاهی شده اند، شناسایی و در زمان مناسبی در مراسم نماز جمعه تجلیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.