سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:30 - چهارشنبه 22 مرداد 1393

بودجه‌های فرهنگی کشور در کارهای غیر فرهنگی هزینه می‌شود

امام جمعه اصفهان با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در کشور گفت: برخی مسئولان بودجه‌های فرهنگی کشور را در مسائل غیر فرهنگی هزینه می‌کنند، مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که در آخرت بتوانند پاسخگوی آن باشند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم تودیع و معارفه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در سالن همایش‌های صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به خدمات حجت الاسلام بهشتی نژاد رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: امیدواریم برنامه‌ها و راهی را که توسط حجت الاسلام بهشتی و سازمان کشوری ترسیم شده است حجت الاسلام فقیهی ادامه دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد به خوبی به مسائل سازمان تبلیغات آشنا هستند و باید به حجت الاسلام فقیهی در اداره این سازمان کمک کنند و به همین خاطر با وجود اینکه به توانمندی حجت‌الاسلام فقیهی ریاست جدید سازمان تبلیغات آگاه هستیم اما از حجت‌الاسلام بهشتی نژاد درخواست کرده‌ایم که تا چند ماهی در امر مدیریت سازمان حجت الاسلام فقیهی را یاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: وحدت آفرینی بین هیئت‌های مذهبی از دستاورد‌های با ارزش حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد در سازمان تبلیغات اسلامی است، هر در شهرهای مختلف سازمان تبلیغات دچار مشکل کمبود جا بوده که مسئولان باید به این مسئله توجه کنند، مسئولان فرهنگی کشور در زمینه کارهای فرهنگی که متصل به حوزه و روحانیت است به بهانه کار برای خدا دچار سهل انگاری می‌شوند، متأسفانه کارهایی از سوی مسئولان فرهنگی تلقی می‌شود که چندان مرتبط به مسئله فرهنگ نیست.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت‌های فرهنگی و دینی در کشور گفت: ارزش و اهمیت کار فرهنگی در کشور نادیده گرفته می‌شود و بیشتر بودجه‌ها خرج کارهای دیگری می‌شود تا مسائل فرهنگ دینی، کار فرهنگی یعنی تأثیر گذاشتن روی ذهن افراد، مسئولان در زمینه فرهنگی کاری کنند که در آخرت بتوانند پاسخگوی آن باشند و کاری کنند که به بهترین نحو به وظایف خود بتوانند عمل کنند.

طباطبایی‌نژاد ضمن تصریح بر برخی معضلات اجتماعی اظهار کرد: باید جامعه به گونه‌ای باشد که متدینین سربلند باشند، نباید جامعه‌ به صورتی باشد که بدحجاب در آن راحت و سربلند باشد و اشخاص محجوب در آن احساس خجالت و سرافکندگی کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: سازمان تبلیغات بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و چپ و راست و جنجال‌های سیاسی به مسیر خود در طول چندین سال ادامه داده است، با وجود حضور دولت‌های مختلف و دیدگاه‌های مختلف همواره سبک و راه سازمان تبلیغات یکسان بوده است و با قوت به مسیر خود ادامه داده است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.