سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 19:43 - دوشنبه 20 مرداد 1393

انتخاب مشاور استاندار در امور معلولين

یاری رساندن به معلولان وظیفه همگانی مردم و مسئولین است

دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان با مدیر کل ، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان و اعضای هيئت مديره انجمن معلولين استان دیدار کرد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از بهزیستی: استاندار اصفهان ضمن ابراز خرسندی از حضور اعضای هيئت مديره انجمن معلولين استان در محل استانداری گفت: اگر زمینه برای حضور فعال معلولان در جامعه فراهم شود این عزیزان می‌توانند در چرخه توسعه کشور نقش بسزایی داشته باشند و لازم است مسئولین فضا را برای مشارکت این توانمندان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فراهم نمایند.

 
وی با بیان اینکه معلولیت، محدودیت نیست افزود: معلولان نباید به دلیل معلولیت، توانایی ها وظرفیت های خود را نادیده بگیرند بلکه باید از توانمندیهای خود به نحو احسن استفاده کنند.

 
در این دیدار دکتر سعید صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از نگاه مثبت و ارزشمند استاندار معزز اصفهان به سازمان بهزیستی بویژه جامعه هدف بهزیستی گفت: بر اساس آمارهاي ارائه شده در استان 240 هزار معلول وجود دارد كه نيمي از آنان تحت پوشش بهزيستي می باشند.

 
دکتر صادقی، با اشاره به فعالیت های موثر و مفید سازمان های مردم نهاد (Ngo) گفت: این تشکل ها بازوان توانمند سازمان بهزیستی می باشند که در راستای پيگيري و رفع مسائل و مشكلات مربوط به معلولین اقدامات بسیار موثری انجام داده و بهزیستی را در راه رسیدن به اهداف مقدسش یاری می نمایند. وی جامعه معلولین را یک جامعه توانمند و با استعدادهای خارق العاده در استان اصفهان برشمرد.

 
گفتنی است در این دیدار اعضای هيئت مديره انجمن معلولين استان، پاره ای از مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و با بیان توانمندیهای خود، مطالباتی از استاندار اصفهان داشتند که موافقت این مقام مسئول را در برداشت.

 
یکی از مطالبات هيئت مديره انجمن معلولين، انتخاب مشاور استاندار در امور معلولين بود كه مورد قبول قرار گرفت.

 
استاندار اصفهان ضمن قبول و استقبال از پیشنهاد این عزیزان گفت: با وجود تلاش هاي صورت گرفته در زمينه مناسب سازي فضاهاي عمومي براي معلولين، هنوز نیازها و انتظار جامعه معلولين محقق نشده است. وی ابراز امیدواری نمود با انتخاب مشاور استاندار در امور معلولين ، این مشاور به عنوان نماينده جامعه معلولين در كارگروه ها و كميته هاي مختلف حضور یابد و پيگير مسائل و مشکلات معلولين در جامعه باشد و مناسب سازي فضا ها با سرعت بیشتری پیگیری و صورت پذیرد.

 
دکتر زرگر پور اظهار داشت: ضروری است بسترهای لازم برای استفاده بیشتر از توانمندی های معلولان و رفع مشکلات آموزشی، خدماتی و رفاهی این عزیزان فراهم گردد.

 
وی در پایان خدمت به معلولان را امری خداپسندانه دانست و گفت: وظیفه همه مردم و مسئولین است که با حمایت و یاری رساندن به معلولان فرهنگ همنوعی و بهزیستی را در جامعه گسترش دهند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.