سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:45 - سه شنبه 21 مرداد 1393

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

مشکلات ناشی از خشکسالی اصفهان به سوء مدیریت بر می‌گردد

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: بخشی از مسئله کمبود آب استان مسئله خشکسالی‌های دوره‌ای و بخش اعظم آن به سو مدیریت این سال‌ها بر می‌گردد.

به گزارش اصفهان شرق؛ عبدالله کیانی ظهر امروز در اجلاس شورای استان اصفهان با اشاره به حوادث اخیر غزه اظهار کرد: جنایات رژیم صهیونیستی با سکوت مجامع بین‌المللی و جهانی روبرو شده و بر خود لازم می‌دانم تا از طرف شورای استان و شوراهای اسلامی سراسر استان این اقدامات وحشیانه را محکوم و همدردی و تاثر خود را از این مصایبی که بر جهان اسلام وارد آمده را اعلام کنم.

وی افزود: بر همه ما واجب بوده که به هر طریق ممکن از مظلومان فلسطین حمایت کنیم چراکه مسئله فلسطین درد مشترک تمام انسان‌های آزادی خواه جهان است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان در ادامه به بیان چند چالش اساسی پرداخت و بیان کرد: نخستین مسئله عدم ارتباط مناسب و سازمان یافته و قانونمند بین شوراها بوده و عدم وجود یک نظام قانونی ساختارمند و حقوقی و همچنین مشکلات مالی و پرسنلی سبب شده تا شوراها نتوانند نظارت لازم را بر کار یکدیگر اعمال کنند.

وی با بیان اینکه عدم نظارت اجرایی مصوبات شوراها از دیگر چالش‌های پیش‌رو بوده، تصریح کرد: قانون‌گذار به این نکته توجه نکرده و جایگاه شوراها را در حد شورای شهرداری تنزل داده و عدم ضمانت اجرایی و نحوه اعتراض به مصوبات شوراها و ایجاد کمیته‌های انطباق نیز سبب شده تا حد زیادی از قدرت اختیار شوراها کاسته شود.

کیانی کمبود اعتبارات مالی به ویژه برای شهرهای کوچک و شوراهای فرادست را نیز از جمله مشکلات موجود خوانده و خاطرنشان کرد: توصیه من به دوستان شورایی در حفظ استقلال و پرهیز از حرکت‌ها و جریانات سیاسی بوده و شوراها به عنوان مغز تصمیمگیری و هدایت سیستم شهری باید بر اساس منافع جمعی و بر مبنای کار علمی و تخصصی تصمیم گیری کنند.

وی با اعتقاد بر اینکه مسئله خشکی زاینده‌رود زخمی جدی بر پیکره استان و بحرانی برای کشور بوده، اظهار کرد: مطلبی که بیش از هر چیز در مسئله خشکی زاینده‌رود و بحران کم‌آبی به چشم می‌آید وجود منابع آبی فراوان مهار نشده در استان است و بخشی از مسئله کمبود آب استان مسئله خشکسالی‌های دوره‌ای و بخش اعظم آن به سوءمدیریت این سال‌ها بر می‌گردد.

رئیس شورای اسلامی استان گفت: انتظار می‌رود که دولت تدبیر و امید که با رای اکثریت مردم و با شعار اعتدال پا به عرصه سیاسی گذاشته تعامل و همکاری لازم را با شوراهای اسلامی شهر و روستا که نماد بارز مردم سالاری دینی است و بزرگترین تشکل غیر دولتی در کشور در کشور بوده را داشته باشد.

وی بیان کرد: لازم است در انتخاب مسئولان شهرستانی از فرماندار تا سایر ارگان‌ها نحوه تعامل فرد مورد نظر با شوراها به عنوان یک امر واجب در نظر گرفته و شوراها طرف مشورت قرار گیرند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.