سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:45 - سه شنبه 21 مرداد 1393

قطع آب مشترکان پرمصرف در اصفهان آغاز شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت : آب مشترکان پرمصرف استان اصفهان که پس از ارائه اخطاریه، همچنان الگوی مصرف را رعایت نکردند از سوی این شرکت و با هماهنگی‌های صورت گرفته قطع می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ هاشم امینی با اشاره به مشکلات خشکسالی در استان اصفهان اظهار کرد: پایان سال گذشته 62 درصد مردم الگوی مصرف را رعایت کردند این درحالی است که در 3 ماهه نخست سال جاری این رقم به 68 درصد رسید و در حال حاضر 32 درصد از مشترکان بیش از 20 مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند.

وی افزود: به 53 هزار مشترک از حدود 1 میلیون و 154 هزار مشترک اخطاریه قطع آب ارسال شد و در صورتی‌که این مشترکان تغییری در روند مصرف آب اعمال نکنند، آب واحدهای آنها در ساعات پیک مصرف قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به فعالیت ترویج دهندگان مصرف آب در سطح کلان شهر اصفهان بیان کرد: هم‌اکنون 12 اکیپ 3 نفره صبح‌ها و بعدازظهرها مصرف بهینه آب به اقشار مختلف را ترغیب می‌کنند و در صورتی که مشترکان تذکرها و آموزش‌های ترویج دهندگان را جدی نگیرند آب واحدهای آنها قطع می شود.

وی فعالیت ترویج دهندگان مصرف بهینه آب را در سطح شهر اصفهان بسیار مؤثر در صرفه‌جویی آب ارزیابی کرد و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 90 مروج در 6 منطقه شهر اصفهان ترویج مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دادند.

امینی گفت : باتوجه به آنکه الگوی مصرف آب حدود 18 تا 20 مترمکعب در ماه بوده، اما برخی از مشترکان بیش از 50 مترمکعب آب مصرف می‌کنند، این درحالیست که در تابستان 93 شرکت آب و فاضلاب به منظور تامین آب شرب مشترکان با محدودیت‌های جدی روبرو بوده، چرا که میزان نیاز آبی در پیک مصرف بیش از 14.5 مترمکعب آب در ثانیه بوده ولی منابع آبی موجود حدود 11.7 مترمکعب در ثانیه بود.

وی خاطر نشان کرد: کمبود حدود 2.8 مترمکعب آب در ثانیه جهت تامین آب شرب مشترکان باید از طریق مصرف بهینه آب میسر می‌شد که برخی از مشترکان، این امر را به خوبی رعایت کردند چراکه تا پایان سال گذشته 62 درصد مشترکین میزان آب مصرفی آنها بین صفر تا 20 مترمکعب درماه بوده، ولی در نیمه اول سال جاری این رقم به 68 درصد رسید .

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.