سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - سه شنبه 21 مرداد 1393

طبس داغدار سقوط سیاه / توقیف «آنتونف» نوشدارو یا شوکران

طبس این روزها داغدار است؛ داغدار مردان، زنان و کودکانی که در حادثه‌ای تلخ کشته‌ شده‌اند، حادثه‌ای که می‌توانست با نظارت بیشتر هرگز به وقوع نپیوندد.

به گزارش اصفهان شرق؛ دیروز در ساعات اولیه صبح شنیدن خبر سقوط هواپیمای مسافربری تهران – طبس شهر را غرق ماتم کرد.

بعد از آگاهی از سانحه هوایی وقتی به فرودگاه طبس رفتیم خانواده‌هایی را دیدیم که بدون اطلاع از این حادثه منتظر حضور عزیزانشان بودند.

از آنها که سوال می‌کردی که تو این جا چه می‌کنی؟ می‌گفت: منتظر همسر، فرزندان و خانواده‌ام هستم و برایش جای تعجب داشت که در این بین علت حضور خبرنگاران در این مکان چیست.

جواد که می‌خواست وارد فرودگاه شود ماموران اجازه ندادند، او گفت: می‌خواهم بروم دنبال مسافرانم و مامور بی‌ملاحظه تند و سریع جواب داد: “هواپیما سقوط کرده است!!!”

جواد بهت‌زده ماند و تعجب درونش را فرا گرفت به سرعت ماشینش را پارک کرده و به درون فرودگاه رفت تا جویا شود آنچه را که شنیده، حقیقت دارد!

بعد از پخش خبر و اطمینان از سانحه صدای شیون و ناله مردم بلند شد و گروهی فقط راه می‌رفتند و نمی‌خواستند باور کنند که عزیزانشان دیگر در جمعشان نیستند.

در این بین خبرنگاران و اصحاب رسانه طبس هم بیکار نبودند خبرنگاری که با حالت اشکبار می‌گفت: از صبح گوشی تلفن همراهم زنگ می‌خورد و خانواده‌ها از من سوال می‌کنند که آیا عزیز ما زنده است یا خیر؟ و جوابی ندارم بدهم چرا که اکثر آنها به دیدار معبود شتافته بودند.

طبس هم ماتمکده شده و دو روز عزای عمومی اعلام شد و پرچم سیاه عزا در میدان مهم شهر به اهتزاز درآمد.

استاندار و نماینده مجلس هم آنجا بودند و دیدند چگونه همشهریان و هم استانی‌هایشان پر کشیدند و به دیار باقی شتافتند.

عبدالله‌زاده گفت: جعبه سیاه هواپیما پیدا شده است و در دست بررسی است اما زبان حال ما این است که از مسئولان بخواهیم دقیق علل حادثه را بررسی کنند و فقط برای تبرئه خود از این سانحه نکوشند و از حقوق خانواده‌های داغدار حمایت کنند.

ممنوعیت پرواز آنتونف از رئیس سازمان هواپیمایی کشور شنیدنی بود اما جای تاسف داشت که بعد از چندین مرتبه مشکل به گفته مسافران قدیم این هواپیما هیچ اقدامی صورت نگرفته بود تا اینکه فاجعه‌ای اسفناک رخ داد و مردم را عزادار کرد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.