سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 08:04 - دوشنبه 20 مرداد 1393

مقتدایی در گفتگوی اختصاصی با اصفهان شرق:

کوتاهی در عملی کردن صندوق خسارت کشاورزان عین بی قانونی است /تلاش ما جبران کم کاری های گذشته است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: امیدواریم بتوانیم با برداشتن گام های پر توان کم کاری ها را جبران و با بسیج مسئولین استان آب در اختیار کشاورزان و مردم اصفهان گذاشته شود.

دکتر عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با اصفهان شرق از برگزاری جلسات پیگیری در خصوص زاینده رود با مسئولین کشوری خبر داد و اظهار داشت: برگزاری دهها جلسه فشرده و متعدد با رییس جمهور ،وزرای مربوطه و معاون اول رییس جمهور نهایتا سبب شد تا ما برای اولین بار در طول یک دهه گذشته موفق شویم مصوبات چند گانه در خصوص زاینده رود را از شورای عالی آب بگیریم و این اتفاق نتیجه ی همکاری و مشارکت همه ی نمایندگان مجلس بود که در موضوع آب و در برخی دیگر از موضوعات دیگر استان کاملا با یکدیگر هماهنگ و همراه هستند.

 
وی روند همکاری نمایندگان استان را روبه افزایش خواند و تصریح نمود:به نظر می رسد روند جدیدی از همکاری میان نمایندگان مجلس آغاز شده است در طول 15 ماه گذشته به خصوص ماههای اخیر روند همکاری و هماهنگی میان مجمع نمایندگان استان اصفهان افزایش یافته است و اقدام خوب و موثر ی می باشد.

 

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به جبران کم کاری در سالهای گذشته در خصوص زاینده رود عنوان کرد:  افزایش همکاری نمایندگان عامل شد تا بتوانیم در همان کمیته ای که در خصوص در یاچه ی ارومیه شکل گرفت 9 مصوبه ی زاینده رود بگیریم و قدم مهمی در این راستا می باشد که کافی نیست و دنبال این هستیم تا کم کاری ها در طول 3 دههه گذشته در خصوص زاینده رود را جبران و با تلاش در طول 25 الی 26 ماه گذشته سعی در باز گرداندن آب رفته به زاینده رود داشته باشیم.

 
وی همدلی و همراهی مجمع نمایندگان استان را در پیش برد مسائل در سطح منطقه ای و ملی مفید خواند و در این زمینه خاطر نشان کرد: در جلسه ای که در دفتر رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد توانستیم بسیاری از موضوعات را از سطح موضوعات استانی به سوی ملی و کلان کشوری بکشانیم و این زمینه ی خوبی جهت موفقیت است و لیکن می بایست قدم های بعدی تکمیل شود و آن باز گرداندن بخشی از حقوق مردم و باز گشایی آب در آبان ماه 93 و عمل به وعده ها می با شد.

 
دکتر مقتدایی در پاسخ به این سوال که در پرداخت خسارت به کشاورزان تا عملی شدن آب پاییزه جهت کشت کامل کشاورزان تصریح نمود: یکی از مصوبات ی که موفق شدیم از شورای عالی آب بگیریم این است که آبهای متعلق به مردم و کشاورزان که به بخش های غیر دولتی فروخته می شد طی سالهای گذشته پول آن به صاحبان اصلی آن بر نمی گشت و بر این اساس صندوقی در استان بر اساس مصوبه ی شورای عالی آب تشکیل می شود که پول آن به حساب این صندوق واریز می شود و بین صاحبان اصلی توزیع خواهد شد.

 
وی با تاکید بر عملی کردن این صندوق اظهار نمود: مسئولان استان همانگونه که به متولیان وزارت نیرو و تذکر کتبی و شفاهی داده بودند باید تلاش کنند تا این صندوق هر چه سریعتر شکل گیرد که شکل گرفتن آن قانون و کوتاهی در عدم تشکیل آن عین بی قانونی است.

 
نماینده مردم اصفهان در مجلس در صحبتی کوتاه با اشاره به موضوع نجات تالاب ها و دریاچه ها علی الخصوص تالاب گاو خونی گفت: موضوع نجات تالاب ها در دستور کار کمیسیون تخصصی مجلس قرار دارد و به دنبال آن هستیم که با گرفتن 50 امضاءخارج از نوبت آن را در صحن علنی مجلس دنبال کنیم .

 
وی در پایان ابراز امید واری کرد تا بتوان با برداشتن گام های پر توان کم کاری ها را جبران و با بسیج مسئولین استان آب در اختیار کشاورزان و مردم اصفهان گذاشته شود .

 

6565656565665656565556

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.