سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 00:17 - دوشنبه 20 مرداد 1393

ریئس هیات کوهنوردی شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق:

استعداد های ناب جوانان کویر در زمینه ی کوهپیمایی را شناسایی و به کشور معرفی میکنیم

ریئس هیات کوهنوردی شهرستان اصفهان گفت: شناسایی و سازماندهی هیات های کوهنوردی در بخش ها و شهر ها از مهمترین اولویت های کاری هیات کوهنوردی شهرستان اصفهان در سال 1393 می باشد.

به گزارش جعفری خبرنگار گروه ورزش اصفهان شرق: برآن شدیم تا از این پس با روسای هیات های ورزشی شهرستان اصفهان مصاحبه هایی را تدارک ببینیم تا وضعیت ورزش و چالش ها و برنامه های رشته های مختلف ورزشی در شرق اصفهان را برای شما دووستداران ورزش بازگو نماییم به همین دلیل در اولین مصاحبه به سراغ علی بخش بهمن زیاری ریئس هیات کوهنوردی شهرستان اصفهان رفتیم که توجه شما را به این مصاحبه جلب می نماییم.
ابتدا معرفی از خودتان داشته باشید؟
با سلام و ضمن تبریک روز خبرنگار علی بخش بهمن زیاری هستم ریئس هیات کوهنوردی شهرستان اصفهان متولد 1339 مدرس فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران که 28 سال است در این رشته فعالیت می نماییم. در طول این 28 سال توانسته ام به بسیاری از کوه های داخل کشور و خارج کشور صعود نمایم از جمله هیمالیا، آرارات ترکیه، قله یخی کازیک ارمنستان و…..
اهداف هیات کوهنوردی شهرستان اصفهان در سال 1393 را بازگو نمایید؟
1- ترویج و فرهنگ سازی کوهپیمایی در سطح همگانی

2- آموزش افراد مبتدی و کوهنوردان شهرستان با فنون روز و ارتقاء دانش کوهنوردی
3- ایمن سازی ورزش کوهنوردی و جلوگیری از حوادث
4- تشویث نوجوانان و جوانان جهت حضور در میادین ورزش کوهنوردی در سطح استان و کشور
5- راه اندازی هیات ها و پایگاه های کوهنوردی در بخش ها وشهر های تابعه شهرستان
سوال سوم ما از شما این است برنامه های این هیات با توجه به وجود کوه های و تپه های ماسه ای که در سطح شهرستان اصفهان است در بخش ها و شهر های تابعه چیست و چه اهدافی را دنبال می نمایید؟
در این زمبنه ما قصد داریم ابتدا این موارد را شناسایی و سازماندهی نماییم و بعد هیات های خود را در سطح این مناطق که فاقد این پایگاه ها می باشند را فعال نماییم و نظارت بر آموزش افراد و اعضا هیات های خود داشته باشیم.
سوال بعدی ما این است آیا این هیات قصد دارد در سطح بخش ها و شهر های تابعه پایگاه استعداد یابی ایجاد نمایئد یا مانند خیلی از هیات ها که در بخشها وشهر های تابعه شهرستان اصفهان هیچ فعالیتی نمی کنند و برنامه ای را دنبال نمی نمایند این هیات نیز مانند آن دسته هیات ها عمل می نماید؟

خیر ما مصمم هستیم که این پتانسیل در سطح بخش ها و شهر ها وجود دارد همچنین وجود کوه های مرکزی کشور در بخش کوهپایه و همچنین تپه های ماسه ای در بخش های بن رود و جرقویه علیا برای ما این انگیزه را بوجود آورده که حتما پایگاه های استعداد یابی دایر نماییم وبرنامه های کوه پیمایی و کویر پیمایی در بخشها ایجاد نماییم تا فرهنگ همگانی برای این مردم جا بفتد و از بین این ها استعداد های ناب را شناسایی کنیم و به کشور معرفی نماییم.
سوال آخر ما زا شما این است که در بخش ها وشهر ها هیات فعالی دارید یا خیر؟

تعداد چهار هیات در بخش ها فعالند که با انان تعامل خوبی داریم و تلاش می کنیم برای بخش هایی که فاقد هیات هستند بتوانیم هیات های آنان را نیز فعال نماییم.
در پایان اگر صحبتی دارید به آن اشاره نمایئد
ضمن تشکر از شما که با حضور در هیات کوهنوردی شهرستان از امکانات ما دیدن کردیم من گوشه ای از فعالیتهای خود را در سال 92 بازگو می کنم و امید دارم تا در آیند بهتر بتوانیم در خدمت مردم فهیم شرق اصفهان باشیم.
صعود های بلند در سطح کشور
انجام کوهپیمایی در سطح شهرستان استان و کشور
آموزش مقاطع مختلف کوهپیمایی
ایجاد همایش در منطقه چشمه دلار
تعامل با دیگر هیات های ورزشی
همکاری با هیات استان در صعود های سراسرس کشوری و استانی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.