سرویس: دسته‌بندی نشده 19:17 - شنبه 13 مهر 1392

والیبال قهرمانی آسیا - دبی

پیروزی شاگردان ولاسکو برابر پرافتخارترین تیم قاره‌کهن

تیم ملی والیبال ایران در ششمین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل ژاپن به پیروزی رسید.

13920622000130_PhotoA
به گزارش اصفهان شرق، تیم ملی والیبال ایران که مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا است در مرحله نیمه‌نهایی هفدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا امروز مقابل ژاپن قرار گرفت و توانست با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست دهد. در این مسابقه ملی‌پوشان ایران در 3 ست متوالی و با نتایج 25 بر 19، 25 بر 16، 25 بر 22 ژاپن را از پیش‌رو برداشتند.

خولیو ولاسکو در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، امیر غفور، محمد موسوی، عادل غلامی، حمزه زرینی، فرهاد قائمی و فرهاد ظریف روانه میدان کرد.

علیرضا مباشری، رحمان داودی، آرمین تشکری، شهرام محمودی و مهدی مهدوی نیز بازیکنان ذخیره ایران در این مسابقه بودند.

ژاپن یکی از چهار تیمی است که در تمام ادوار رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور داشته است و با کسب هفت طلا، سه نقره و سه برنز پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود. این تیم به غیر از سه دوره در دیگر ادوار برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در میان سه تیم برتر قاره کهن قرار داشته است.

تیم ملی ژاپن همچنین یک طلا، یک نقره و یک برنز بازی‌های المپیک و دو نقره جام‌جهانی را نیز در کارنامه خود دارد.

میانگین سنی بازیکنان ژاپن 28.9 و میانگین قد، ارتفاع اسپک و ارتفاع دفاع دو دست بازیکنان این تیم به ترتیب 189، 239 و 324 سانتی‌متر است.

پیش از این تیم ملی والیبال ایران توانسته بود مقابل کره‌ جنوبی، عراق، کویت، قزاقستان و لبنان به برتری دست یابد.

دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی را تیم‌های کره‌جنوبی و چین برگزار می‌کنند تا حریف ایران در دیدار پایانی مشخص شود. بازی پایانی فردا ساعت 18 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.