سرویس: تولیدی » گزارش میدانی 13:50 - یکشنبه 19 مرداد 1393

گزارش اختصاصی اصفهان شرق:

حس مادران کویر برگونه ی مادران غزه غلتید

مادران کویر جرقویه سفلی احساس خود را در پاسخ به سوال اصفهان شرق با اشک پاسخ دادند.

به گزارش اصفهان شرق: هنوز بوی افطار خونین زنان و کودکان غزه بر پهنای باریکه ایی در سواحل مدیترانه به مشام می رسد.آتش بس غزه نه تنها لحظه ای کوتاه آرامش خیالی را برای کودکان به ارمغان می آورد، بلکه احساس همدلی را در بین مادران این مرز و بوم تداعی می کند.
این احساس را در چشمان فرمانده ی بسیجی حوزه حضرت زینب(س) به زیبایی تمام مشاهده کردیم و آن زمانی بود که با بردن نام غزه با در آغوش گرفتن فرزندش احساس مادرانه ی خود را با اشک ابراز کرد.

IMG_7372
خانم سعادت بسیجی بود و می فهمید دفاع از وطن و رهبر چیست.
زارع مادر جوان محمد آبادی از اذیت بچه ها و دیدن تصاویر تکان دهنده اظهار تنفر کرد و گفت: به مادران غزه از این جا می گویم که من حامی آنها می مانم و دعا می کنم که پیروزی از آن انها شود. بمانند و نگذارند یک وجب از خاکشان به دست وحشیان اسرائیل برسد.

IMG_7269
فرشته صفاری معلم جوان شهر محمد اباد با قطعه شعری با ما گفتگو کرد و در حالی که اشک بر گونه هایش غلتید افزود: خوراک من گریه است و چه طور مادری که خواب شیرین فرزندش را نمی تواند ببیند حاضر می شود با دستان خود عزیزش را در خاک گذارد.
او از ایمان قوی مادران فلسطینی گفت: اگر ایمان نداشتند با کوچکترین شکنجه دشمن به زمین می نشستند و حال با تقوا و ایمان و اراده می ایستند و از شهادت فرزندانشان باکی ندارند.
مریم اسد پور مادر از فرزند دوساله اش گفت و خاطرنشان کرد: شب های قدر به یاد کودکان غزه بودم و در گریه فرزندم به یاد کودکانی افتادم که در خرابه های کرانه غزه فریاد و اشک می ریختند. برای من آزادی مردم غزه مهم است.
در بین این گزارش خانم یزدان پناه مسئول کانون پرورش فکری نوجوان محمدآباد به سختی در راستای سوال ما جوابگو بود، عمق وجود مردم با این فجایع به لرزش در می آید وقتی می بیند بچه ای که به سختی سنگ در دست می گیرد زیر تیر دشمن جان می دهد. ما دور از میدان هستیم و به این عزیزان می گوییم که در برابر این حوادث صبر داشته باشند.
شهناز عرب مومنی در حالی که فرزندش را در آغوش می فشرد گفت: خیلی دوست دارم صدایم و عزاداری ام به گوش مادران غزه برسد تا بگویم تسلیت من را پذیرا باشید.

IMG_7271
خیلی زیبا بود که دختران کوچک کویر با دیدن دوربین و شنیدن نام غزه به سرعت به سمت ما آمدند و در حالی که یکی از آنها حلقه اشک در چشمانش موج می زد افزود: ما پشت فرزندان فلسطین هستیم.
زهرا و شقایق و حدیثه با بالا گرفتن دستهایشان برای بچه های غزه دعا کردند و با زبان کودکی خود گفتند که دوست داریم تا آنها مثل ما راحت سر بر زمین بگذارند.

IMG_7274
این گفتگو در جمع مردم شهر محمد آباد جرقویه در باب نشان دادن کویر دور شرق اصفهان گرفته شد و در این گزارش تنها عاملی که به دنبالش بودیم نشان دادن احساس زنانی با صافی آسمان کویر و پاکی عشق حضرت زینب بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.