سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 10:58 - جمعه 17 مرداد 1393

حسینعلی شفیعی پیشکسوت خبر شرق اصفهان:

خبرنگاری که دستش در جبهه جا ماند

خبرنگار جانباز 70 درصد گفت: زیباترین رسالت خبرنگاری توسط آنهایی قلم زده شد که در زیر بارش رگبار تیر دشمن برای این مرز و بوم کار کردند.

روز 17 مردادماه سالروز شهادت خبرنگار محمود صارمی بدست طالبان در افغانستان را روز خبرنگار نامگذاری کرده اند تا یادی از خبرنگاران که در این راه مقدس جان خود را ازدست داده اند کرده باشیم.

به بهانه این روز خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا به سراغ خبرنگار جانباز رفتیم.

خبرنگار پیشکسوت منطقه حسینعلی شفیعی حسن آبادی جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی که سالیان متمادی با وجود کمبود امکانات در منطقه محروم جرقویه علیا به حرفه خبرنگاری مشغول بود.

 

اصفهان شرق: شما از چه سالی به این حرفه روی آوردید؟

 

 

بنده از سال 61 با صدا و سیما همکاریم را شروع کردم مخصوصا با برنامه روستایئان در رادیو و در سال 1372 رسما خبرنگار صدا و سیمای اصفهان در بخش جرقویه علیا شدم و تا سال 1390 مشغول کار بودم.

 

 

اصفهان شرق: اولین خبر شما که گزارش کردید چه بود؟

 

 

اولین خبر در سال 72 خبر برگزاری ستاد نوروزی بخش جرقویه علیا که در شهرداری برگزار شد.

اصفهان شرق: شما اهل رسانه ای پیشکسوت می باشید، بهترین خبر و تلخ ترین خبری که انعکاس دادید چه خبری بود؟

بهترین خبر ما در شهرستان چادگان در کلاسهای آموزش شرکت کرده بودیم که اعلام شد در جرقویه علیا و خور و بیابانک دفتر نمایندگی اطلاعات و اخبار دایر شده است و می توان گفت به سبب اینکه داشتیم خانه دار می شدیم خوشحال شدیم. خبرهای دردناک تصادفات و فوت همشهریان، روبرو شدن با صحنه حمله گرگ به گله ای گوسفند در صحرای حسن اباد و تلفات تعداد زیادی از گوسفندان که باعث ناراحتی بنده و صاحب گله گردید از تلخترین مواردی خبری بود که انعکاس دادم. در کل خبرنگار برای مردم قلم می زند و از اندوه آنان ناراحت می شود.
اصفهان شرق: ویژگی خبرنگار از زبان خبرنگاری که با مشقت تمام و عاشقانه برای مرد قلم می زند چیست؟

 

 

خبرنگار باید علاقه به کار، متعهد، اشرافیت به مسائل اجتماعی و سیاسی، امانتدار مردم، حضور به موقع در رویدادهای منطقه، دارای دقت سرعت و صحت بالایی باشد تا بتواند به درستی قلم را در دست و  آنچرا که نیاز مردم است به نگارش در آورد. خبرنگار با تجزیه و تحلیل مسائل می تواند نارسایی ها و مشکلات را به گوش مسئولین برساند و رابط بین مسئولین و مردم باشد و با انعکاس خبرهای مثبت و فعالیت های مسئولین مشکلات موجود در جامعه را نیز مد نظر قرار دهد. خبرنگار با داشتن بهترین تریبونی که در اختیار دارد باید در جهت اطلاع رسانی به احاد جامعه حداکثر استفاده را ببرد.

 

 

اصفهان شرق: شما خود در مناطق جنگی حضور داشتید نقش خبرنگاران در هشت سال دفاع مقدس را چگونه دیدید؟

 

 

خبرنگاران و عکسبرداران در هشت سال دفاع مقدس رسالت خود را به نحو احسن در انعکاس اخبار انجام دادند و حتی پس از جنگ نیز این جامعه خبری در امر تبیین واقعیات و آزادگی ایران اسلامی تلاش زیادی انجام دادند که تعدادی از انها در این راه مقدس جان خود را فدا کردند.

 

 

اصفهان شرق: شما با وجود جانباز بودن بعلت علاقه زیاد این کار را برعهده گرفتید ایا در جبهه های جنگ نیز به این حرفه علاقه داشتید و خاطره ای دارید ؟

 

 

بله در زمانی که در جبهه بودم به علت ارتباط با برنامه های رادیویی و علاقه زیادی که به خبرنگاری داشتم در جبهه گاها کار خبرنگاری می کردم که با توجه به نبود امکانات از وسائل ساده ای چون چراغ قوه بعنوان میکروفن به صورت نمادین استفاده می کردم.

 

 

اصفهان شرق: مشکلات قطعا در این حوزه وجود دارد به نظر شما انچه که باید در قالب مشکل مطرح شود، چیست؟

 

 

تا سال 1390 که بنده کار می کردم خبرنگاری کار بسیار سختی بود ولی امروزه با وجود اینترنت و وسایل ارتباط جمعی فرستادن خبر راحتر و با سرعت بیشتری انجام می شود و مشکلات الحمد الله تا حدی برطرف شده است.

خبرنگاران باید مورد حمایت مسئولین و مردم از نظر مادی و معنوی قرار گیرند تا بتوانند وظیفه خود را به طور احسن انجام دهند و امکانات لازم را در اختیار انها قرار دهند.

 

سخن پایانی خبرنگاری که با عشق برای مردم کویر کار کرد:

 

خوشبختانه فرهنگ اطلاع رسانی اخبار در بخش جرقویه علیا و سفلی انجام شده است و مردم علاقه زیادی به پیگیری اخبار منطقه نشان می دهند که این مهم توسط سایت اصفهان شرق که با اخبار به روزخود این رسالت را انجام می دهد به خوبی قلم زده شد. از دست اندر کاران این سایت خبری تقدیر و تشکر می کنم و بنده نیز تا حد امکان همکاری لازم را با این سایت دارم .  یکی از مزیت های سایتها با صدا و سیما این است که اخبار سایت ها بروز و تحلیلی بوده و به علت ماندگاری طرفداران بیشتری به خود جلب کرده است.

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “خبرنگاری که دستش در جبهه جا ماند”

  1. شهر وند حسن آبادی گفت:

    روز خبرنگار را به این جانباز سرافراز میهن اسلامی تبریک می گویم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.