سرویس: تولیدی » خبر پوششی 22:26 - پنجشنبه 16 مرداد 1393

رییس دادگستری کل استان اصفهان:

پرونده های کسر شده در دادگستری عددی بی نظیر است

رییس دادگستری کل استان اصفهان گفت: نه تنها معادل تمامی پرونده هایی که طی چهار ماهه اخیر وارد محاکم قضایی شده است از پرونده های موجود در دادسراهای استان کسر شده، بلکه هفت هزار و ۷۸۴ پرونده نیز علاوه بر آن از مانده پرونده های استان در سال های گذشته از این تعداد کسر شده، که این آمار طی شش سال گذشته بی نظیر بوده است.

به گزارش اصفهان شرق: خسروی وفا رییس دادگستری کل استان اصفهان در جلسه هم اندیشی که به مناسبت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه برگزار شد با توجه به فضای خوب قلم و فضای گفتار و نوشتار در این زمان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: می بایست شاکر فضای به وجود آمده باشیم، فضایی که اهل قلم می توانند به درستی ابراز نظر کرد و لیکن باید همه چیز در چارچوب قانون و شرع مقدس باشد و مطالب با قید قانون انعکاس یابد.

 
وی با اشاره به عملکرد چهارماهه این دستگاه در سال 93 اشاره ای به مجموع پرونده های وارد شده به دادگستری داشت و افزود: از مجموع ۱۸۵ هزار و ۵۶۳ پرونده دادگستری استان، ۷۷ هزار و ۶۱۸ پرونده وارد دادسراهای استان، ۹۱ هزار و ۷۳۴ پرونده وارد محاکم حقوقی و کیفری و ۱۶ هزار و ۲۱۱ پرونده وارد دادگاه های تجدید نظر و کیفری شده اند.

 
خسروی وفا ادامه داد: از این تعداد ۷۹ هزار و ۵۷۳ پرونده در دادسراها، ۹۵ هزار و ۷۴۱ پرونده در محاکم و ۱۸ هزار و ۳۳ پرونده در دادگاه های تجدید نظر مختومه شده اند که مجموع این آمار بالغ بر ۱۹۳ هزار و ۳۴۳ پرونده است.

 
وی با توجه به تعدد پرونده های وارد شده به دادگستری گفت: معادل تمام پرونده هایی که در دادگستری استان وارد می شود پرونده هایی کسر می شود و علاوه بر آن 7784 پرونده نیز علاوه بر آن از مانده پرونده های استان در سالهای گذشته از این تعداد کسر شده است.

 
رییس دادگستری کل استان به 34697 پرونده از مهر 92 تا امروز اشاره و تصریح نمود: خوشبختانه از شهریور سال 92 که به عنوان رییس دادگستری انتخاب شده ام طبق اولین امار گرفته شده 34697از موجودی پرونده های مانده دادگستری استان کسر کردیم.

 
خسروی وفا اضافه شدن57 قاضی، شعبه و تقویت دادسرا را از دیگر اقدامات انجام داده شده در طول سمت خود در دادگستری خواند.

 
وی در خاتمه با اشاره به دارا بودن رتبه اول بهره وری دادگستری استان در سطح کشور گفت: از مهر ماه گذشته تا پایان خرداد ماه جاری به استثنای فروردین، دادگستری استان اصفهان مقام اول بهره وری را در کشور از آن خود کرد و در فروردین ماه مقام دوم را از آن خود کردیم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.